vedde Posted May 21 Posted May 21 HejÄr det någon mer än jag som kör med Speedhut hastighetsmätare, och hur mäter ni då pulserna? Jag har problem med att jag inte kan få magneterna på kardanen att ge mig rätt resultat. Jag får "no signal" från mätaren vid kalibrering trots att jag har signal från givaren. Skickat från min SM-S908B via Tapatalk Quote
jonka Posted May 21 Posted May 21 Jag kör speedhutmätare och använder ABS-givare ihop med en signalförstärkare från Opel Astra G. Det fungerar utan några problem. Förstärkaren har fyra pinnar, tändningsplus, jord, abs-in och hastighet ut, så väldigt enkel att installera. Artikelnumret är: Siemens 09.185.826 Impulse Signal Converter. Mvh Jonathan 1 Quote
therealpinto Posted May 24 Posted May 24 Jag kör Speedhut med Ford "originalgivare" för växellådan, hjälper väl inte dig så mycket kanske... Quote
vedde Posted May 24 Author Posted May 24 Jag kör Speedhut med Ford "originalgivare" för växellådan, hjälper väl inte dig så mycket kanske...Hej, nej jag kör ju Mazda Rx8 låda- har ingen hastighetsmätar utgång på den.Skickat från min SM-S908B via Tapatalk Quote
vedde Posted May 24 Author Posted May 24 Jag kör speedhutmätare och använder ABS-givare ihop med en signalförstärkare från Opel Astra G. Det fungerar utan några problem. Förstärkaren har fyra pinnar, tändningsplus, jord, abs-in och hastighet ut, så väldigt enkel att installera. Artikelnumret är: Siemens 09.185.826 Impulse Signal Converter. Mvh JonathanHar hittat och beställt- har du lust att ge mig kopplingsdiagram på den?Skickat från min SM-S908B via Tapatalk Quote
Recommended Posts