Tomas m Posted January 8 Posted January 8 Hej. Såhär är min bil byggd för tillfället men ska byta bakaxel och funderar om jag ska försöka sänka panhardstaget för att sänka rollcenter. Någon som testat blir det skillnad i grepp bak? / Tomas Quote
Kjelland28 Posted January 8 Posted January 8 Tror inte det gör så jättestor skillnad. Själv la jag mitt stag alldeles i underkant på klumpen men min bil har ännu inte kommit i trafik än Quote
Christer J Posted January 9 Posted January 9 Mitt Panhardstag sitter lägre. Hur greppet är tror jag att du har sett 😂 Däremot vet jag inte om det kan bli ännu sämre om jag flyttar upp det 😊 Quote
Tomas m Posted January 10 Author Posted January 10 Har läst mig till att man ska ha den så lågt det går för att få bättre kurvgrepp. Finns ju lite olika varianter att testa. Men är det värt jobbet att välja någon annat när jag ska byta axeln, är bästa kurvgrepp jag är ute efter. A-länk som Caterham har är väl den som är enklast att få till. Quote
Tomas m Posted March 2 Author Posted March 2 (edited) Blev att jag flyttade ner staget en bra bit, tar inte i chassit vid infjädring på lägsta. Behöver jag flytta upp får jag bygga ett nytt stag. Edited March 2 by Tomas m Fel Quote
Recommended Posts