Jump to content

Pinto fördelare


tpau

Recommended Posts

IOM att jag inte ska ha fördelare så tänkte jag göra en sån där nedkapad knubbis.

Jag knackade av drevet sågade o filade.IMG_6449.thumb.jpeg.91061561257098af5e6f16e109e32bac.jpeg

Men när jag fått på drevet så såg jag att jag knäckt det med mitt bankande. Trots att jag även försökte krympa på det nya med fördelareknubbisen i frysen och drevet i ugnen.

Nästa drev drog jag av med en kulledsavdragare och bankade på igen.

Den här gången gick det lite trögt att rotera så dum som jag var så tog jag kulledsavdragaren och drog drevet lite utåt. Där gick nästa drev…IMG_6759.thumb.jpeg.e1f9d8adc262aca7eebd5f86f8fc40af.jpeg

Då tröttnade jag och försökte beställa en från Burton. Men nu efter två månader fick jag ett Mail att de inte kan leverera.

Det finns att köpa från turbosport också men då får man inte med ett drev.

Så nästa steg blir att försöka med ett drev till, ska dock fundera på om axeln är sen av allt mitt bankande och kanske kapa ner axeln från den andra fördelaren jag redan har demonterat istället.

IMG_6760.thumb.jpeg.0e8681ed27e5e8edf9c6e58325aec156.jpeg

Jag hittade att det ligger en på en skrot i Karlstad för 400 kr som jag passerar nu på höstlovet.

@Mattias Lindvall jag tänker att det blir mycket arbete och lite pengar kvar till dig om jag ber dig matcha det priset.

@therealpinto har du ett drev du kan hitta som verkar OK och som går att skicka typ brevporto vore det super.

/T

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...