tpau Posted October 25, 2023 Share Posted October 25, 2023 Hej Har någon en pinto fördelare liggandes? Jag skulle behöva ett fördelardrev. Gärna i mälardalen /T Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Lindvall Posted October 25, 2023 Share Posted October 25, 2023 Fel geografiskt men i Småland finns det nog både en och två fördelare som ligger i nån låda. Hittar du ingen närmare så får du höra av dig. Mvh Mattias Skickat från min iPhone med Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted October 26, 2023 Share Posted October 26, 2023 Bara drev? Jag har nog plockat dreven på en eller två fördelare för att köra upp oljetryck med borrmaskin men sjutton vet om jag hittar de lösa dreven... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tpau Posted October 27, 2023 Author Share Posted October 27, 2023 IOM att jag inte ska ha fördelare så tänkte jag göra en sån där nedkapad knubbis. Jag knackade av drevet sågade o filade. Men när jag fått på drevet så såg jag att jag knäckt det med mitt bankande. Trots att jag även försökte krympa på det nya med fördelareknubbisen i frysen och drevet i ugnen. Nästa drev drog jag av med en kulledsavdragare och bankade på igen. Den här gången gick det lite trögt att rotera så dum som jag var så tog jag kulledsavdragaren och drog drevet lite utåt. Där gick nästa drev… Då tröttnade jag och försökte beställa en från Burton. Men nu efter två månader fick jag ett Mail att de inte kan leverera. Det finns att köpa från turbosport också men då får man inte med ett drev. Så nästa steg blir att försöka med ett drev till, ska dock fundera på om axeln är sen av allt mitt bankande och kanske kapa ner axeln från den andra fördelaren jag redan har demonterat istället. Jag hittade att det ligger en på en skrot i Karlstad för 400 kr som jag passerar nu på höstlovet. @Mattias Lindvall jag tänker att det blir mycket arbete och lite pengar kvar till dig om jag ber dig matcha det priset. @therealpinto har du ett drev du kan hitta som verkar OK och som går att skicka typ brevporto vore det super. /T Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted October 30, 2023 Share Posted October 30, 2023 Jag måste försöka komma ihåg att leta 🙂 Som jag minns det har dreven gått "lätt" att pressa av och på men det är....15 år sedan sist? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted October 31, 2023 Share Posted October 31, 2023 Nu har jag letat och letat i många lådor. Jag hittade en del kul saker men inget fördelardrev 😞 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tpau Posted October 31, 2023 Author Share Posted October 31, 2023 Tack för att du letade Gustaf! /T Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tpau Posted November 2, 2023 Author Share Posted November 2, 2023 Fördelare inhandlad från skroten. /T Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts