vedde Posted February 13 Share Posted February 13 Hej Någon som vet var i mälardalen man kan få fatt i någon liter av Mobil Vactra nr2 olja viskositet 68 för glidbanor? Håller på att fixa min svarv och vill då ha rätt smörjning.Hittar 20l men ingen verkar sälja 1-3l till privatpersoner./Vedde Skickat från min SM-S908B via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted February 13 Share Posted February 13 Det finns massor av olika andra gejderoljor på mindre förpackning. Jag, farsan och farfar har använt växellådsolja på min svarv i 50 år hittills. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted February 13 Share Posted February 13 Måste det vara Mobil? Snabbsök gav följande träff annars, https://www.ikh.se/sv/gejderolja-iso-vg-68-4l-wkoj68-4?gclid=CjwKCAiA3KefBhByEiwAi2LDHGNf04A38HvLKT-Cy2KSTTmrgI83T8j19-z-cWtZsBqTPc_X6PIKWRoCZ-gQAvD_BwE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted February 13 Author Share Posted February 13 Ha ha, nej där ser man - jag är total novis och visste inte ens vad det heter. Tack för tips nu blev livet lite enklare!Älskar detta forum!Skickat från min SM-S908B via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts