postmanpat Posted December 25, 2021 Share Posted December 25, 2021 Nu har tomten lämnat verktyg till garaget, men till vad skall jag använda dom till? Det är fyra siffermärkta plastskivor med början på 10, och den största slutar med 50. HJÄLP!!! /bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus Hedström Posted December 25, 2021 Share Posted December 25, 2021 Mått tolk? simpelt ”skjutmått” 😁 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
postmanpat Posted December 25, 2021 Author Share Posted December 25, 2021 Tolk, till vad? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted December 25, 2021 Share Posted December 25, 2021 Rördiametrar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelland28 Posted January 2, 2022 Share Posted January 2, 2022 Tror ni är inne på rätt spår, kan vara till att grov mäta borr med också Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
postmanpat Posted April 4, 2022 Author Share Posted April 4, 2022 Nu slipper ni; ligga sömnlösa om nätterna, ta nerv medicin, ligga på slafen hos psykologen, bita ner naglarna mm mm. Nu finns SVARET!!!!!! Verktyget är en muttertolk, är nominerat som årets innovation inom UF. För min del så är jag mer intresserad av inre mått. Saknar en tolk som visar yttre mått till inre mått. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted April 4, 2022 Share Posted April 4, 2022 Skulle man inte kunnat gjort ett litet skjutmått istället. Då hade man kunnat få såväl inner som yttermått Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts