Göran Nilsson Posted March 15, 2021 Share Posted March 15, 2021 Jag gör lite förbättringar på vevhusventilationen. - Två nya catchcan men ändrat vinkeln på anslutningsrören. - Monterat snabbdräneringsventiler i behållarna. Nu kan jag lägga slangarna lite snyggare och så slipper jag demontera behållarna för att kontrollera om där är något gegg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted March 15, 2021 Share Posted March 15, 2021 Kan du inte leda ner ev. uppsamlad olja till vevhuset/sumpen via slang, så slipper du hålla koll på nivån. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Göran Nilsson Posted March 15, 2021 Author Share Posted March 15, 2021 @Morty det bästa är givetvis att det inte blir någon oljedimma ner i burkarna men jag undrar om inte kommer med en del kondensvatten å det vill jag inte ha in i vevhuset. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted March 15, 2021 Share Posted March 15, 2021 Det förångade vattnet förbränner du och i princip alla bilar sedan sjuttiotalet har detta, så inget att oroa sig över om du kör bilen varm de flesta gångerna du kör. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts