Jump to content

Försäkring GT40


Sthi

Recommended Posts

15 minuter sedan, heralue sade:

Bilsport & Mc

Jag försäkrade min så fort jag hade fått chassinummer 

Dom ägs väl av moderna nu för tiden väl? (Även om dom har egen sida)

Edited by swedishGT40
Link to comment
Share on other sites

12 timmar sedan, Sthi sade:

Dem har jag också, men de vill bara ta upp till 500` i värde. 

Bilsport & MC även här, försäkringsvärdet bedöms från fall till fall och kan vara betydligt högre än så, är beroende på hur kvalité och byggstadie bedöms vad jag förstår.

Link to comment
Share on other sites

Jag har Bilsport & MC utan chassinummer dvs en byggförsäkring, inte stött på någon beloppsgräns än. Ange också att du är medlem i Locost Sweden så blir det nog lite rabatt. Har räckt med diverse foton så här långt (som jag har fotat och skickat)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

23 timmar sedan, Jocke4U sade:

Jag har Bilsport & MC utan chassinummer dvs en byggförsäkring, inte stött på någon beloppsgräns än. Ange också att du är medlem i Locost Sweden så blir det nog lite rabatt. Har räckt med diverse foton så här långt (som jag har fotat och skickat)

Så hade jag det också under byggtiden på ett tidigare projekt.

det är nog Bilsport o MC som gäller för våra racebilar 😊

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Samma här, har inte haft besök.

By the way: Välkommen hit kul att du postar här Stefan:icon_thumbup: Vore kul om du lägger upp en tråd med lite info om din bil så vi får veta mer om den.

Link to comment
Share on other sites

Kanske ska göra det, just nu står den i ide med ett täcke över sig😊. Har lite andra projekt på g också🙂

visst fanns det ett svenskt GT40 forum tidigare? Eller har jag fel?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Stämmer, men det forumet integrerades på denna sida i och med att stadgarna ändrades för att gälla samtliga amatörbyggda bilar. Plattformen här är mycket bättre och vår egen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jag har också Bilsport & MC. Jag var tvungen att få bärgning från Gelleråsen en gång för inte alltför många år sedan som några kanske kommer ihåg.... Det var inga konstigheter och bärgningen skedde till hemadressen för en ganska låg självrisk. Har inget ont att säga om dem.

Bosse

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...