dmc12Hank Posted November 22, 2020 Share Posted November 22, 2020 Hur är det nu med uniballs i dämpare? Får man ha det eller inte? Har letat i forumet men får lite dubbla budskap. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted November 22, 2020 Share Posted November 22, 2020 I dämparen är det väl inga problem. I länkarmarna råder det delade meningar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmc12Hank Posted November 22, 2020 Author Share Posted November 22, 2020 Tack för svar. Då fattar jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Göran Nilsson Posted November 22, 2020 Share Posted November 22, 2020 Jag satte gummitätningar varsin sida om lagringen och då fick jag inte ens en kommentar vid besiktningen men det kanske hade gått utan också men livslängden ökar ju betydligt om det inte kommer in smuts i lagret. För övrigt så smörjde jag lagren med marinfett som är vattenavstötande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmc12Hank Posted November 22, 2020 Author Share Posted November 22, 2020 Smart. Vad för sorts gummitätningar använde du? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted November 23, 2020 Share Posted November 23, 2020 Ha du ska ha tätningar mot alla ledlager på bilen. Jag tog hem 2 st när jag testade. Dels en stor huva man trär över och den "funkar" men kräver att ledlagret är rätt storlek från början. Sedan finns en annan variant som sitter på sidan och tätar. Båda dessa behöver att man har någon typ av utstick på varje seda om ledlagret (Svårt att förklara i ord?) Dvs distansring Här kan du se båda: https://www.mecmove.se/produkter/lankhuvud/tatningar-for-lankhuvuden-och-ledlager/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmc12Hank Posted November 23, 2020 Author Share Posted November 23, 2020 Ha du ska ha tätningar mot alla ledlager på bilen. Jag tog hem 2 st när jag testade. Dels en stor huva man trär över och den "funkar" men kräver att ledlagret är rätt storlek från början. Sedan finns en annan variant som sitter på sidan och tätar. Båda dessa behöver att man har någon typ av utstick på varje seda om ledlagret (Svårt att förklara i ord?) Dvs distansring Här kan du se båda: https://www.mecmove.se/produkter/lankhuvud/tatningar-for-lankhuvuden-och-ledlager/ Tack! Sidotätningarna blir perfekt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Lekås Posted November 23, 2020 Share Posted November 23, 2020 Den kan funka med brickor och lagom stora o-ringar också. Betydligt billigare Det kan vara lite bökigt att hitta lagom stora o-ringar, men det finns mycket på ebay... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts