Mats Karlsson Posted September 11, 2020 Share Posted September 11, 2020 Vilket är bästa sättet att få tätt mellan ett T-kors med kona och en bromsljuskontakt utan kona? Det jag kan komma på är antingen en O-ring i EDPM gummi eller att göra en liten bit kopparrör med kona på båda sidor som blir som en tätning mellan ytorna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted September 11, 2020 Share Posted September 11, 2020 Bottnar bromsljuskontakten så borde du kunna använda en kopparbricka eller vilka ytor tänkte du täta mellan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted September 11, 2020 Author Share Posted September 11, 2020 Jag tänkte täta mellan konan i botten på T-kopplingen och änden på kontakten, men det är klart en kopparbricka eller alu-bricka bör funka det med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted September 13, 2020 Share Posted September 13, 2020 Har en vw typ 1 broms kontakt i en t-kors och det sitter har jag för mig en koppar eller alu bricka där . Funkat i 11 år nu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted September 13, 2020 Author Share Posted September 13, 2020 Jo jag satte en kopparbricka och det verkar tätt nu. Jag var fullt fokuserad på att få till tätningen innanför gängan så en bricka tänkte jag inte på. 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted September 14, 2020 Share Posted September 14, 2020 Jag kör samma med "extern" kopparbricka, fungerar utmärkt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted September 14, 2020 Share Posted September 14, 2020 Samma här ! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts