daromer Posted January 21, 2020 Share Posted January 21, 2020 Snackade med bosse och han ville att tank och dess luftning o.s.v ska vara som en modern bil dvs med kolkanister. Har sett andra som inte behöver men oavsett vilket så är det inga problem. Det jag nu letat efter ganska länge är hur den ska vara kopplad samt hur har ni kopllat luftning o.s.v? Jag har en kolkanister från saab 9000 som jag tänkte använda då den har bra form Jag har tyvär slarvat bort de ritningar jag gjorde när jag rev sakerna från donatorn 😞 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Göran Nilsson Posted January 21, 2020 Share Posted January 21, 2020 Kolkanister - är det ett nytt SFRO krav ? Jag har ingen ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted January 21, 2020 Share Posted January 21, 2020 nä,inget krav. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted January 22, 2020 Share Posted January 22, 2020 Inget krav men en rekommendation och ett tips, det är rätt skönt att slippa bensinlukten i garaget... Principen för inkoppling har jag skrivit om tidigare, om jag inte minns helt fel, så sök gärna lite i forumet. Annars funkar det också att ha en helt "passiv" avluftning via kolkanistern. Den blir mättad så småningom men då kan man byta den. Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted January 22, 2020 Author Share Posted January 22, 2020 Ja slippa lukten är önskvärt då den kommer stå i garage. Jag har läst dina inlägg ett par gånger på och om ämnet. Ska gå tillbaka igen och se om jag missade något. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts