Jump to content

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Posted

man får tacka för väliga ord! behövs i under kaross tiden 🙂
en fråga till alla goxbyggare:
när jag får dit min framhuv som jag vill så syns ramen till kylare under bilen i framkant ca 1 cm sticker ner under bilen, har allar detta problem eller bara jag?

Posted

Snyggt jobbat Pontus 😃
Det ger bra drag hjälp när man tappat lite fart i garaget 😉

Min kylare ligger strax ovanför framramen.

MVH
Christer.S :cool:

Posted

Tack för snabbt svar Christer, jag var alldeles för otydlig med min fråga tyvärr så jag lägger upp en bild också. Jag menar hela främre ramen som håller kylaren.

  • 2 weeks later...
Posted

Ja då har man efter helgens mätningar kommit fram till att jag ej längre kan kalla mig gt40 byggare då min endast mäter 38 tum över jorden! 😃

Posted

Då va man lycklig igen! Har länge tänkt bygga ihop tankarna i 2mm aluminium men skjutit på det då jag aldrig tigsvetsat, alu eller stål. Men tog mig i kragen och lade en kväll på att träna ett par timmar på jobbet och är mer än nöjd med resultatet som jag trodde jag aldrig skulle få så bra!



Posted

Det där var riktigt snyggt lagt , lägga snygga alu strängar är inget man snyter ur näsan direkt , men du lyckades riktigt bra .

// Peter

Posted

man tackar 🙂 om jag ska vara helt ärlig så är det här tank nr 2 😃 den första blev inte riktigt lika vacker men tät iaf 😉har även fått klart tankbanden till höger tanken ikväll, glömde dock ta en bild men kommer snart!

Posted

Ett tips är att trycktesta dem med lite tryckluft. Testa dem också med indikatorvätska ( tror jag det heter ) och sedan spreja alla skarvar med indikator sprej. Jag tiggade min tank och det tog mig tre vändor innan jag inte hade några läckor. Nu är du förmodligen mycket duktigare än mig men det som förvånade mig var en del läckor på ställen som man inte kunde gissa sig till.

Mvh
Henrik

  • 1 month later...
Posted

tack för tipset henrik! kommer du ihåg vad indikatorvätska heter och var du köpte den så skulle jag vara mycket tacksam 🙂 har vakumsugit ena tanken och den verkar tät men vill gärna kolla båda med vätska också. händer för övrigt inte mycket på bilen för tillfället, försöker samla lite motivation för att fixa de sista sakerna på chassit!
postar så fort latmasken har vilat sig klart 😉

Posted

Alltså , att provtrycka en tank med luft och med så pass många liter
är inget man bör leka med, använd istället vatten som tryck media.

Penetrant heter det som man använder för att för att indikera
eventuella porer eller sprickor, du ser alltså inga genomgående
hål /skador med den , utan man får en så att kallad utblödning
från defekter .

MVH// Peter

  • 5 years later...
Posted

Efter några (5-6) års focus på annat håll är det hög tid att fortsätta byggandet. Har börjat CADa upp delar som ska tillverkas, tanklock, hartwell latches mm. Kommer köra allt i svart eloxerat istället för ren aluminium.

provrendering av tanklocket 

 

C15B9DF0-DEAF-4E2A-A302-0FE1252EE39D.jpeg

  • Like 4
Posted

Får man fråga produktionskostnad för hartwells?

Söker fortfarande efter originalliknande för vettig peng 😁

PS. Kul o se ännu en aktiv byggare som ansluter sig 👍

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...