heralue Posted July 5, 2016 Author Share Posted July 5, 2016 I söndags var det dags ! Motorn skulle startas. Glad i hågen slogs tändning på och startknappen trycktes in....... Startmotorn skrek !!!! Tänkte att kuggarna stog så den inte greppade och skulle rotera motorn för hand. Tvärstopp !!! Helt omöjligt att rubba den 👿👿👿👿👿 Startmotorn bort och ser då att adaptern verkar ligga an mot startkrans. Något måste vara fel. Lossa adapter från motorblock och då kan veven roteras 😎 Det blir väl till att skära till mellanlägg 1-2 mm att lägga emellan. Det är konstigt för : Svänghjul kommer från Bailey Adapter kommer från Bailey Startmotor kommer från Bailey Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GT40 Posted July 6, 2016 Share Posted July 6, 2016 Aldrig roligt att känna på en stum motor 😲 Men det är ruskigt nära nu Micke! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted July 6, 2016 Share Posted July 6, 2016 Håller tummarna bra kämpat det blir en riktig milstolpe att höra rytet i bilen för första gången 🙂 Bra kämpat 😃 😃 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted July 6, 2016 Author Share Posted July 6, 2016 Hittade felet !!!!! Växellådsbult under startmotor var något lång och gick emot svänghjul. Några brickor och saken var biff ! Nu går motorn runt på startmotor och oljetryck har jag ! Snart 🏁🏁🏁🏁🏁 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted July 6, 2016 Share Posted July 6, 2016 Härligt 😃 😃 😃 Bra jobbat Snart hör du rappp...rappp. rapp ....raaaaaapppp... 😉 😆 😆 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted July 11, 2016 Share Posted July 11, 2016 Hur har det gått - uppstartad nu?? Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted July 12, 2016 Author Share Posted July 12, 2016 Hade överslag i tändkablar som var skadade. Byter dessa idag 😃 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted July 14, 2016 Author Share Posted July 14, 2016 För att fira kronprinsessan ! http://www.youtube.com/watch?v=Jed6pu4tPww Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted July 14, 2016 Share Posted July 14, 2016 Grattis 🙂 låter riktigt gött ..... Vilken höjdare 😃 Bra jobbat nu fick jag en bra kick att gå ut till garaget 🙂 Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted July 14, 2016 Share Posted July 14, 2016 Härligt Micke , du stämmer upp i härliga toner . // Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GT40 Posted July 14, 2016 Share Posted July 14, 2016 Kung 😃 ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted July 15, 2016 Share Posted July 15, 2016 Grattis Kul att se och höra Mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted July 22, 2016 Share Posted July 22, 2016 Underbart - stort grattis!!! Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted August 31, 2016 Author Share Posted August 31, 2016 Dags för hjulinställning ! Caster och camber fram var helt ok och justerades inte, toe-in minskades något. Bak en liten justering av camber och minskad toe-in Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted September 1, 2016 Share Posted September 1, 2016 Inte bussigt av dig att göra jobbet själv och bara låta hjulinställaren konstatera att allt är ok. Hur ska den stackaren överleva då ? Snyggt jobbat oavsett !! 😆 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted September 1, 2016 Share Posted September 1, 2016 En sån seriös hjulinställning har jag inte hunnit med än men det finns i planerna. Du får gärna dela med dig vilka inställningar du valt. Med vänlig hälsning Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted September 1, 2016 Author Share Posted September 1, 2016 Rätt eller fel, så här är setupen nu: Fram Toe in totalt +00°08', vilket blir ca strax under 1 mm Camber -00°55' Caster +08°29' Bak Toe in totalt +00°14', vilket blir ca 1.5 mm Camber -01°00' i princip ingen caster (tidigare tester har inte visat någon bump steer) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted October 2, 2016 Author Share Posted October 2, 2016 Framrutan på plats ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted November 9, 2016 Author Share Posted November 9, 2016 Har man inte så vass motor så får man dekaltrimma ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted November 9, 2016 Share Posted November 9, 2016 Stiligt Micke , du gör det så bra !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted November 16, 2016 Author Share Posted November 16, 2016 Måste variera vad man pysslar med .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted November 17, 2016 Share Posted November 17, 2016 Riktigt snyggt Micke!!! Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GT40 Posted November 18, 2016 Share Posted November 18, 2016 Tjusigt Micke! Coolt med lampan 🙂 /Mackan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted December 13, 2016 Author Share Posted December 13, 2016 Om det är någon som undrar om man kan få dispens på blinkers placering så kan jag meddela att TS ej medger detta. Jag har provat !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted December 14, 2016 Share Posted December 14, 2016 Bra och veta, då kan man lika bra förbereda för ett par extra anslutningar i fronten 😲 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted December 17, 2016 Share Posted December 17, 2016 gt40 wrote: Om det är någon som undrar om man kan få dispens på blinkers placering så kan jag meddela att TS ej medger detta. Jag har provat !! Roligt att du verkar vara på upploppet nu Micke. Vilken aspekt på framblinkers avsåg din dispensförfrågan? Hade själv Inga problem med detta men påminner mig att Henrik la ut bilder där han hade extra blinkers i fronten. Mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted December 17, 2016 Author Share Posted December 17, 2016 Blinkers får ej sitta lägre än 350 mm från marken. Mina sitter på 260 mm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted December 17, 2016 Share Posted December 17, 2016 Parkeringsljuset var också petigt vilken höjd det sitter på vill jag minnas. Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 5, 2017 Author Share Posted January 5, 2017 Snart kan man öppna/stänga ventilationsrutorna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted January 5, 2017 Share Posted January 5, 2017 Så himla super vackert Micke !! En fråga finns det möjlighet att köpa in sig på en sats ? mvh//Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 5, 2017 Author Share Posted January 5, 2017 Det ligger en sats och väntar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GT40 Posted January 7, 2017 Share Posted January 7, 2017 Hansol wrote: Så himla super vackert Micke !! En fråga finns det möjlighet att köpa in sig på en sats ? mvh//Peter Håller med i kören, supersnyggt Micke! Om det finns möjlighet så skulle jag också bli yberglad om det fanns en sats till? /Markus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 7, 2017 Author Share Posted January 7, 2017 Pilligt jobb ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 7, 2017 Author Share Posted January 7, 2017 Hjälp att hitta bland brytarna .. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted January 7, 2017 Share Posted January 7, 2017 Snygga fästen för ventrutorna. Det är rätt pilligt att slipa in den rutan med minimalt spel men ändå kunna röra sig. Många brytare blir det....... God fortsättning Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted January 7, 2017 Share Posted January 7, 2017 Nu är du verkligen inne på slutspurten och du håller i med samma höga nivå på dina jobb . Hatten av för dig mvh//Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted January 8, 2017 Share Posted January 8, 2017 Snyggt Micke!! Jag hade också gärna köpt in mig på dina fästen för ventfönstren 😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 14, 2017 Author Share Posted January 14, 2017 Verkar funka ! Vill dock ha tips på något snyggare än vingmuttern. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted January 14, 2017 Share Posted January 14, 2017 Micke , blir hur snyggt som helst !!! Vad tror du om en rund lättrad mutter i stället för vingisen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 14, 2017 Author Share Posted January 14, 2017 Låter som en god idé Blir till att söka på ebay Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted January 14, 2017 Share Posted January 14, 2017 Eller så ritar du ihop måtten du vill ha och mailar mig . mvh//Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ingvar Posted January 14, 2017 Share Posted January 14, 2017 Kan du kanske hitta här i Sverige. http://www.wiberger.se/templates/lettermutter-letterskruv.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 15, 2017 Author Share Posted January 15, 2017 Vi får se om dessa duger http://m.ebay.com/itm/272431834298?varId=571421184841&_mwBanner=1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted January 16, 2017 Share Posted January 16, 2017 Det som slår mig är att en excenterlösning vore nog bäst tror jag med en liten arm på. Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maric Posted January 18, 2017 Share Posted January 18, 2017 -Kul att se att det faktiskt går att bli färdig... Beroende på hur "trogen" du vill vara... /Mattias Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted January 19, 2017 Share Posted January 19, 2017 Exakt!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Snyggt jobbat Micke 😉 /Christer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted March 7, 2017 Author Share Posted March 7, 2017 Allt för att vara myndigheter tillags ! Före: Efter: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted March 7, 2017 Share Posted March 7, 2017 Det är trist att man ska behöva lägga ner så mkt jobb på ett par ljuddämpare som förmodligen bara kommer användas en gång Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Andersson Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 Tycker att det övre fotot med dämpare borde räcka 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts