Csgt40 Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Härligt jobbat Magnus 😃 😛 Brumm...brummm.. 😆 /Christer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arto Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Blir det någon plåt eller nå't som skyddar från avgassystemets strålningsvärme mot fina växellådan? Det är inte bra om översidan blir varm och undersidan nerkyld av fartvinden....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Andersson Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 Snyggt Magnus , Trångt blir det 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted February 27, 2017 Author Share Posted February 27, 2017 Nu har min motor alla ingredienser för att kunna provstartas... Förutom en programmerad hjärna:) Ska komma åt styrdonet nu och försöka få till en uppstart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted February 27, 2017 Share Posted February 27, 2017 Chassit ser extremt lätt ut på nedersta bilden !!!! Bra jobbat ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted February 27, 2017 Author Share Posted February 27, 2017 Enligt GOX så är det ett race chassie som jag köpte... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted February 27, 2017 Share Posted February 27, 2017 Fire her up Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted March 13, 2017 Author Share Posted March 13, 2017 I helgen var det en stor dag då motorn gick igång för första gången. Har varvat 4500 som mest och kört den hyfsat varm ett flertal gånger och det verkar som det mesta fungerar bra. Hoppas ni kan se filmen då den går för första gången:) https://goo.gl/photos/9kdWkURVyybPGxNx5 https://goo.gl/photos/wsiBryW7xp3Nw3t6A Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted March 13, 2017 Share Posted March 13, 2017 Va gott Magnus !!!! Detta gjorde min måndag ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Andersson Posted March 13, 2017 Share Posted March 13, 2017 Gott mos Mangan Lysande 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted March 13, 2017 Share Posted March 13, 2017 Gött mos Mangnus 😉 😲 😃 Härligt härligt /Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grantinge_gt40 Posted March 13, 2017 Share Posted March 13, 2017 Satan vad det lät bra!! Det lär ju inte vara några problem och få den igenom buller testen Grattis Magnus! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GT40 Posted March 13, 2017 Share Posted March 13, 2017 Härlig milstolpe Magnus! Lät potent ju 😃 Bra jobbat! (Två ryggdunkar) /Mackan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted March 14, 2017 Share Posted March 14, 2017 Strålande👍👍👍 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted August 25, 2017 Author Share Posted August 25, 2017 Då har man dammat av GT40in igen... Börjar med lite aluminium plåt som ska täcka in 6-punktsbälterna bakom stolarna. Hade varit lättare om man kunde ha bälterna framför väggen, men det var det ju naturligtvis ingen plats... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted August 25, 2017 Share Posted August 25, 2017 Elegant ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted August 25, 2017 Share Posted August 25, 2017 Snyggt jobb som vanligt hatten av 😉 Gött mos nu är det timmar i garaget igen 😃 /Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted August 27, 2017 Share Posted August 27, 2017 Många timmer med hammare och sandkudde!!!! Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted September 6, 2017 Author Share Posted September 6, 2017 Lite mera aluplåtar som jag fått på plats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted September 9, 2017 Author Share Posted September 9, 2017 Har satt i burbågarna vid taket och gjord dom så man kan skruva fast dom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted September 9, 2017 Share Posted September 9, 2017 Snygg och smart lösning Föder tankar om att göra något liknande Mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted September 11, 2017 Share Posted September 11, 2017 Bra Mangan!!!! Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Andersson Posted September 13, 2017 Share Posted September 13, 2017 Ja denna koppling mellan främre och bakre såg smidig ut, 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted December 19, 2017 Author Share Posted December 19, 2017 Har börjat med att renovera mina ventilkåpor. Snart ska den nya motorn plockas ihop och då vill man ju inte ha några dammiga ventilkåpor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted December 19, 2017 Author Share Posted December 19, 2017 motorn utan tillbehör Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted December 19, 2017 Share Posted December 19, 2017 Du har tur som känner en duktig lackerare 😃 😃 😃 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted December 19, 2017 Share Posted December 19, 2017 Gött mos och smurfblått skulle behöva några smurfar i garaget somm jobbar på under nätterna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted December 31, 2017 Author Share Posted December 31, 2017 Då har man monterat dit alla delar på den nya motorn. Gjorde första starttestet och som vanligt så är det någon som inte har gjort rätt.... Motorn läcker ut kylvatten mellan block och topp så det droppar ner på mina nya coatade headers. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted December 31, 2017 Author Share Posted December 31, 2017 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted December 31, 2017 Author Share Posted December 31, 2017 här ska en liten filmsnutt visa hur fint den doserar kylvatten ut från toppen https://photos.app.goo.gl/Zdzgxcga1o9OxWM52 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted December 31, 2017 Share Posted December 31, 2017 mv1313 wrote: här ska en liten filmsnutt visa hur fint den doserar kylvatten ut från toppen https://photos.app.goo.gl/Zdzgxcga1o9OxWM52 Lurar ögat mig, eller spottar den ur sig lite vatten från packningen? Btw. Läckert ormbo 🙂 Förresten, hur får alla till dessa snygga krökar. Kröker ni rören själva? Annars borde rören ha fler skarvar om man valde o kapa upp förbockade rör Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted January 1, 2018 Author Share Posted January 1, 2018 Jag köpte 1 3/4" rörböjar i olika varianter och sedan svetsat ihop allt. Mäta Kapa slipa mäta slipa igen... Har man tur så passar det:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted January 1, 2018 Share Posted January 1, 2018 Fan vad tris Magnus - lider med dig och tycker att du fått din beskärda del av otur avseende motorer😕😕 Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arto Posted January 1, 2018 Share Posted January 1, 2018 Trist, Kämpa på bara. Vad är det för produkt du har sprutat på rören? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted January 2, 2018 Share Posted January 2, 2018 SwedishGT40 wrote: mv1313 wrote: här ska en liten filmsnutt visa hur fint den doserar kylvatten ut från toppen https://photos.app.goo.gl/Zdzgxcga1o9OxWM52 Lurar ögat mig, eller spottar den ur sig lite vatten från packningen? Btw. Läckert ormbo 🙂 Förresten, hur får alla till dessa snygga krökar. Kröker ni rören själva? Annars borde rören ha fler skarvar om man valde o kapa upp förbockade rör Detta,är en genväg som spar tid! http://www.schoenfeldheaders.com/180-crossover.html Köp dessa plus lite extra böjar! Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GT40 Posted January 2, 2018 Share Posted January 2, 2018 Henrik wrote: SwedishGT40 wrote: mv1313 wrote: här ska en liten filmsnutt visa hur fint den doserar kylvatten ut från toppen https://photos.app.goo.gl/Zdzgxcga1o9OxWM52 Lurar ögat mig, eller spottar den ur sig lite vatten från packningen? Btw. Läckert ormbo 🙂 Förresten, hur får alla till dessa snygga krökar. Kröker ni rören själva? Annars borde rören ha fler skarvar om man valde o kapa upp förbockade rör Detta,är en genväg som spar tid! http://www.schoenfeldheaders.com/180-crossover.html Köp dessa plus lite extra böjar! Mvh Henrik Henrik, jag har mailat denna firma och frågat utan att få svar. Var köpte du ditt? direkt från dem? Annars kan man köpa ett färdigt från Tornado för 1350£ + VAT........ /Mackan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted January 2, 2018 Author Share Posted January 2, 2018 Man jobbar ju på bred front för hålla sig sysselsatt. Men nu börjar min avgjutning på min kaross ta form. Det som är klart är lillhuven, taksektionen med innertak, dörrar invändigt och utvändigt. Sidokjolar är också klara men inte med på bild. Tycker nog att resultatet är riktigt bra men visst finns det lite gelcoat släpp:) men helt underbart jämfört med den skiten som man fick från GOX. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted January 2, 2018 Author Share Posted January 2, 2018 Vad är det för produkt du har sprutat på rören? Jag har köpt Tech line Black satin (BHK) coating. Vill minnas att jag köpte det i England för några årsedan... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arto Posted January 2, 2018 Share Posted January 2, 2018 mv1313 wrote: Tech line Black satin (BHK) coating. .. Keramisk sås, är den bara att spruta på och sedan klart? Några speciella trix? f.ö. mycket trevligt med en kaross i världsklass på G i Svedala! Formarna är guld värda, jag hoppas ni stabiliserar och säkrar dom ordentligt så det inte ger sig iväg? Karossen är det mest arbetskrävande och svårt att få koll på. Resten av bilen fixas förhållandevis lätt i cad-miljö och där rör det inte heller på sig efteråt. Hatten av Magnus, fantastiskt snyggt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted January 2, 2018 Author Share Posted January 2, 2018 Denna ska inte värmas efteråt utan det skulle räcka med värmen vid motorstart. Jag blästrade mina headers och sedan tvättade med aceton. Sprutade på färgen med en lackspruta. Nu får man se hur bra det blir men det verkar sitta iallafall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arto Posted January 2, 2018 Share Posted January 2, 2018 Toppen, jag har letat och läst på Interwebben, funderat en del på detta. Tack för tipset. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted January 8, 2018 Author Share Posted January 8, 2018 Kunde inte hålla fingrarna ifrån motorn. Har rivit isar vänster topp och bytt plockpackning. Visade sig också att 3 hydraliska ventillyftare inte lirade heller när jag Körde den varm andra gången. Det började skramla som fan. Den här firman har jag ett och annat att säga om dom skulle lyckats svara någon gång.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted January 9, 2018 Share Posted January 9, 2018 mv1313 wrote: Man jobbar ju på bred front för hålla sig sysselsatt. Men nu börjar min avgjutning på min kaross ta form. Det som är klart är lillhuven, taksektionen med innertak, dörrar invändigt och utvändigt. Sidokjolar är också klara men inte med på bild. Tycker nog att resultatet är riktigt bra men visst finns det lite gelcoat släpp:) men helt underbart jämfört med den skiten som man fick från GOX. Fantastiskt arbete Magnus !!!!! Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted January 9, 2018 Share Posted January 9, 2018 mv1313 wrote: Kunde inte hålla fingrarna ifrån motorn. Har rivit isar vänster topp och bytt plockpackning. Visade sig också att 3 hydraliska ventillyftare inte lirade heller när jag Körde den varm andra gången. Det började skramla som fan. Den här firman har jag ett och annat att säga om dom skulle lyckats svara någon gång.. Trist😕 Är det runt vattenkanalen på bild 5 där det ser poröst ut som det börjat läcka? Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted January 9, 2018 Share Posted January 9, 2018 Härliga bilder på förmodligen Sveriges bästa kaross 👍🏁 Härligt jobb ruskigt tråkigt med motorn 😢 Nu är det bara mosa på du är grym Mangan som lillFreddan säger 😄😎👍 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Andersson Posted January 11, 2018 Share Posted January 11, 2018 Det var tusan Magnus . Man hade ju förväntat sig att det bara skulle rulla på utan ingrepp därav inköpet,, Fanns det någon dokumentation på att den var testkörd,, Men blås på,,snart vår 😛 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted January 20, 2018 Author Share Posted January 20, 2018 Nu går motorn igen:) Håller på att justera insugs vaccum mellan alla trattar. Ficka tag i en bra vaccummätare från braigasen.se. Kolla länken när det lever igen https://photos.app.goo.gl/uPxhclZiUKl4Yi8B3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted January 20, 2018 Share Posted January 20, 2018 Grymt jobbat Magnus ser sjukt bra ut och låter fin fint det blir att gasa till våren 💪🏁👍😊 Jag fick just besked att en ny laddning kolfiber och epoxi ligger och väntar på mig Måndag är det full atack igen 👍🏁 Mvh christer.s 😎 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted January 21, 2018 Share Posted January 21, 2018 Sådärja och äntligen- nu finns det inga ursäkter till att inte vara med den 30 maj 😃 Gott jobbat Magnus! Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted January 25, 2018 Author Share Posted January 25, 2018 Första prototyp rattemblem klart Grymt med 3D printer:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts