Jump to content

Magnus väg till färdig GT40


Magnus. Viktorsson

Recommended Posts

Blir det någon plåt eller nå't som skyddar från avgassystemets strålningsvärme mot fina växellådan? Det är inte bra om översidan blir varm och undersidan nerkyld av fartvinden.......

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

I helgen var det en stor dag då motorn gick igång för första gången.
Har varvat 4500 som mest och kört den hyfsat varm ett flertal gånger och det verkar som det mesta fungerar bra.
Hoppas ni kan se filmen då den går för första gången:)

https://goo.gl/photos/9kdWkURVyybPGxNx5
https://goo.gl/photos/wsiBryW7xp3Nw3t6A

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
mv1313 wrote:
här ska en liten filmsnutt visa hur fint den doserar kylvatten ut från toppen

https://photos.app.goo.gl/Zdzgxcga1o9OxWM52


Lurar ögat mig, eller spottar den ur sig lite vatten från packningen?

Btw. Läckert ormbo 🙂

Förresten, hur får alla till dessa snygga krökar. Kröker ni rören själva? Annars borde rören ha fler skarvar om man valde o kapa upp förbockade rör
Link to comment
Share on other sites

SwedishGT40 wrote:
mv1313 wrote:
här ska en liten filmsnutt visa hur fint den doserar kylvatten ut från toppen

https://photos.app.goo.gl/Zdzgxcga1o9OxWM52


Lurar ögat mig, eller spottar den ur sig lite vatten från packningen?

Btw. Läckert ormbo 🙂

Förresten, hur får alla till dessa snygga krökar. Kröker ni rören själva? Annars borde rören ha fler skarvar om man valde o kapa upp förbockade rör


Detta,är en genväg som spar tid!
http://www.schoenfeldheaders.com/180-crossover.html

Köp dessa plus lite extra böjar!

Mvh
Henrik
Link to comment
Share on other sites

Henrik wrote:
SwedishGT40 wrote:
mv1313 wrote:
här ska en liten filmsnutt visa hur fint den doserar kylvatten ut från toppen

https://photos.app.goo.gl/Zdzgxcga1o9OxWM52


Lurar ögat mig, eller spottar den ur sig lite vatten från packningen?

Btw. Läckert ormbo 🙂

Förresten, hur får alla till dessa snygga krökar. Kröker ni rören själva? Annars borde rören ha fler skarvar om man valde o kapa upp förbockade rör


Detta,är en genväg som spar tid!
http://www.schoenfeldheaders.com/180-crossover.html

Köp dessa plus lite extra böjar!

Mvh
Henrik


Henrik, jag har mailat denna firma och frågat utan att få svar. Var köpte du ditt? direkt från dem?

Annars kan man köpa ett färdigt från Tornado för 1350£ + VAT........

/Mackan
Link to comment
Share on other sites

Man jobbar ju på bred front för hålla sig sysselsatt. Men nu börjar min avgjutning på min kaross ta form. Det som är klart är lillhuven, taksektionen med innertak, dörrar invändigt och utvändigt. Sidokjolar är också klara men inte med på bild. Tycker nog att resultatet är riktigt bra men visst finns det lite gelcoat släpp:) men helt underbart jämfört med den skiten som man fick från GOX.













Link to comment
Share on other sites

mv1313 wrote:
Tech line Black satin (BHK) coating. ..

Keramisk sås, är den bara att spruta på och sedan klart? Några speciella trix?

f.ö. mycket trevligt med en kaross i världsklass på G i Svedala! Formarna är guld värda, jag hoppas ni stabiliserar och säkrar dom ordentligt så det inte ger sig iväg? Karossen är det mest arbetskrävande och svårt att få koll på. Resten av bilen fixas förhållandevis lätt i cad-miljö och där rör det inte heller på sig efteråt. Hatten av Magnus, fantastiskt snyggt!
Link to comment
Share on other sites

Kunde inte hålla fingrarna ifrån motorn.
Har rivit isar vänster topp och bytt plockpackning. Visade sig också att 3 hydraliska ventillyftare inte lirade heller när jag Körde den varm andra gången. Det började skramla som fan. Den här firman har jag ett och annat att säga om dom skulle lyckats svara någon gång..















Link to comment
Share on other sites

mv1313 wrote:
Man jobbar ju på bred front för hålla sig sysselsatt. Men nu börjar min avgjutning på min kaross ta form. Det som är klart är lillhuven, taksektionen med innertak, dörrar invändigt och utvändigt. Sidokjolar är också klara men inte med på bild. Tycker nog att resultatet är riktigt bra men visst finns det lite gelcoat släpp:) men helt underbart jämfört med den skiten som man fick från GOX.














Fantastiskt arbete Magnus !!!!!

Mvh
Henrik
Link to comment
Share on other sites

mv1313 wrote:
Kunde inte hålla fingrarna ifrån motorn.
Har rivit isar vänster topp och bytt plockpackning. Visade sig också att 3 hydraliska ventillyftare inte lirade heller när jag Körde den varm andra gången. Det började skramla som fan. Den här firman har jag ett och annat att säga om dom skulle lyckats svara någon gång..
















Trist😕 Är det runt vattenkanalen på bild 5 där det ser poröst ut som det börjat läcka?

Mvh
Henrik
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Grymt jobbat Magnus ser sjukt bra ut och låter fin fint det blir att gasa till våren 💪🏁👍😊
Jag fick just besked att en ny laddning kolfiber och epoxi ligger och väntar på mig Måndag är det full atack igen 👍🏁
Mvh christer.s 😎

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

    • Medlemsrabatt hos våra partners, läs mer
    • Betala medlemsavgiften innan nyår och var med i utlottningen av 500kr hos Speeding. Gäller även nya medlemmar, läs mer. swish


×
×
  • Create New...