Kjelland28 Posted June 29, 2017 Share Posted June 29, 2017 Har sett att det finns färdiga hjullagerenheter till olika bilar Ford Volvo Toyota etc det borde ju gå att använda dessa för att ta fram en egen spindel nån mer som funderat på det ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TonysGarage Posted June 29, 2017 Share Posted June 29, 2017 Japp, jag har funderat på det, men i mitt fall verkar det som om jag kan använda den spindel jag har, den ingår dock i plan B... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle17B Posted June 29, 2017 Share Posted June 29, 2017 mm jag har samma funderingar. Jag har till och med köpt hjullager enheter. Funderar på att vattenskära spindel i t.ex 50mm aluminium och göra bultbar styrarm i stål. /Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted June 29, 2017 Share Posted June 29, 2017 Radical bygger sina spindlar på det viset. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted June 29, 2017 Share Posted June 29, 2017 Den lagerenheten ser tung ut i jämförelse med t.ex. BMW E30 fram eller Mondeo II bakhjulsenhet. Fördelen är den integrerade abs givaren om man nu tänker bygga med abs/anti spinn hjälpmedel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelland28 Posted June 30, 2017 Author Share Posted June 30, 2017 :-) Kul att se att fler än jag sett detta som en väg framåt ! :-) tänkte se om jag kan rita ihop nåt som ger en mindre scrub än en 140-spindel. och få ihop det hela med rimliga bromsgrejer. :-) Tänkte också på vattenskuret men i lagom tjock plåt och sen bocka till öron för konor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts