Skalman Posted October 27, 2016 Share Posted October 27, 2016 Farsan klagar på att det står ett vrak (tom Miata-kaross) på hans gård :icon_oops: Jag har gjort SFRO 1 och 2 (fick dock anmärkningar på 2:an som ska fixas och besiktningen göras om) och ursprungskontrollen är klar, däremot är inte registreringsbesiktningen gjord ännu. Kan jag göra mig av med min donatorbil nu eller kan jag få problem längre fram? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted October 27, 2016 Share Posted October 27, 2016 Jag tog kort på nummer skylt , chassinummer och spara kopia på reg papper. Sedan skrotades bilen som donera motor. Vid ursprungs check skrev jag att bilen var skrotad och regnummer som referens. Det gick bra 2009 inga papper behövdes skickas in. Om det räcker idag är en annan fråga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted October 28, 2016 Share Posted October 28, 2016 Det räckte 2014 också Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted October 28, 2016 Share Posted October 28, 2016 Det ska inte vara några problem att skrota donatorbilen. Att spara lite dokumentation är förstås klokt ändå. Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted October 28, 2016 Share Posted October 28, 2016 Jag ser inte hur det skulle kunna bli problem. Jag hade inte ens någon donatorbil :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted October 28, 2016 Share Posted October 28, 2016 Är nog mest en trovärdighets fråga, bygg en sjua med 2016 Porsche GT2 delar så kanske det blir en fråga på var grejerna kommer ifrån :-) I mitt bygge idag är varenda del ihopskramlad från krockade bilar på blocket, facebook och typ grannes trädgård så det blir svårt med "kassa" kvitto där. Å andra sidan är varje del i sig inte dyr så det borde fungera 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skalman Posted October 28, 2016 Author Share Posted October 28, 2016 Jag har kvar kvitto på donatorbilen och jag sparar nummerplåtarna och chassieplåtarna så borde det inte vara några problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
family guy Posted October 29, 2016 Share Posted October 29, 2016 Ställ Miatan på högkant mot lagårdsväggen och säg till farsan att skärpa sig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts