Jump to content

Kinnekulle 2015, vad vill vi ha support med av Jonny & Tommy???


Pac

Recommended Posts

Jonny vann RS och Tommy kom femma i Roadsport A med "bråkande" förgasare(det var hett, hett, hett....) på Knutstorp i helgen.

På kvällen snackade vi lite och de verkar som om de gärna kommer och hjälper till på vår Kinnekulle-träff frågan är bara, vad skall de göra? Vad vill vi ha hjälp med?

För att göra vår träff så trevlig som möjligt hade jag uppskattat om du kunde dela med dig av vilka problem/grunnerier/tankenötter du går och klurar på som kanske Jonny eller Tommy skulle kunna lösa/belysa på nytt sätt. Om du inte vill gå ut med dem på forat så skicka mig ett PM. :)

Mvh, Per

Link to comment
Share on other sites

Jag ser två "huvudområden" där de kan göra en stor insats (förutom att de är hemskans trevliga att tjôta med...)

1. Provköra bilar och komma med tips på inställningar.

2. Åka med och komma med tips på spårval och körteknik alternativt ligga ute och cirkulera så att de som vill ha tips på spårval kan haka på i några varv och se hur de tacklar Kullen.

Jonnys föreläsning förra året var ju också intressant så kanske en repris på den om gänget tycker det är en bra idé.

Link to comment
Share on other sites

OK, tre teman alltså:

1. Bedömning av och tips på bilbygget

2. Spårval

3. Föredrag/föreläsning om chassidynamik.

En sak som jag funderat lite på är att göra hjulinställning (samma som vi gjorde hemma hos Jocke) "live". Eller så skulle man kunna demonstrera hur man "corner weight'ar" på någon bil?

Link to comment
Share on other sites

OK, tre teman alltså:

1. Bedömning av och tips på bilbygget

2. Spårval

3. Föredrag/föreläsning om chassidynamik.

En sak som jag funderat lite på är att göra hjulinställning (samma som vi gjorde hemma hos Jocke) "live". Eller så skulle man kunna demonstrera hur man "corner weight'ar" på någon bil?

Hur man går till väga för att göra en hjulinställning med en enkel cornerweight vore bra för dom flesta.

Jonnys föreläsning förra året var bra och intressant men gav nog mest till dom som tänkte sig mer bankörning/trackdays

så för oss vanliga så kanske jonny eller någon annan kan visa en bra grundsetup för gata och hur man gör.

Visa exvis hur en Toebåge kan tillverkas enkelt..

Jörgen

Link to comment
Share on other sites

Jaha, ni skall då allt ha kul utan mig ser jag .....lite avundsjuk är jag och NeoZeven står och frustar i garaget....men skall tänka på er "down under" :D ;)

Link to comment
Share on other sites

Jaha, ni skall då allt ha kul utan mig ser jag .....lite avundsjuk är jag och NeoZeven står och frustar i garaget....men skall tänka på er "down under" :D ;)

Du har ju en ursäkt att vara långt ifrån banan. Jag är ju nära, men ändå så långt borta just den dagen :(

Link to comment
Share on other sites

Jag fick via PM ett par bra tips på aktiviteter:

1. Bedömning av chassiesättningen, dvs "fordonsbedömning på bana"

2. Medåkning med Jonny eller Tommy med fokus på "bromspunktsplaceringar och vägval utifrån mitt specifika chassie"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...