RCM Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 Någon som lyckas få en liten nummerplåt fram godkänd av trafik verket ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MickeJ Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 Jag har en liten plåt fram, det var reg bes mannen som föreslog att en liten skylt skulle fungera bättre än en stor och så fick det bli. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 Jag fick små skyltar både fram och bak. Fram skulle den sticka ut på sidorna så besiktningsmannen tyckte inte att det var aktuellt. En stor skylt är 52 cm bred. Bak satte jag en liten skylthållare, så det blev liten skylt även bak per automatik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Jag fick bara små, inga problem då besiktningsmannen ansåg att ett stor skylt skulle misspryda kenneth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RCM Posted June 10, 2015 Author Share Posted June 10, 2015 Fick svar i dag att den typ av bil inte kan få liten nr skylt ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted June 10, 2015 Share Posted June 10, 2015 Tror det kan vara svårt att få små skyltar i efterhand. Ska nog bestämmas vid reg besiktning för att fungera smidigt. (Har tidigare försökt ändra skyltstorlek på en hundkoja, men fick ge upp till slut.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RCM Posted June 10, 2015 Author Share Posted June 10, 2015 Någon här som kan visa foto på sin bil med liten plåt ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted June 10, 2015 Share Posted June 10, 2015 (edited) Här kommer 2 bilder med små plåtar Front: Bak: kenneth Edited June 10, 2015 by kengren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted June 10, 2015 Share Posted June 10, 2015 Det finns dom som lyckats få liten skylt i efterhand. Jag vet i alla fall en som skickade in en bild på bilen med en motivering att det stack ut vassa kanter utanför noskonen iom att den är bredare än rundningen på en smal noskon. Samt att det inte såg bra ut. Några år sedan, men skyltarna har ju inte blivit mindre sedan dess.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted June 10, 2015 Share Posted June 10, 2015 Min känsla är att om man besiktigar bilen hos någon som intresserar sig och förstår denna typ av bil så blir det mycket enklare. T.ex så gjorde jag min registreringsbesiktning hos http://www.ystadbilbesiktning.se/(sjukt att åka så långt men var smidigt att få tid och mkt bra bemötande) ...dom sa " du vill väl ha små skyltar och så fixar vi en slutsiffra 5-6" utan att ens påtala det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted June 10, 2015 Share Posted June 10, 2015 (edited) Jag hade samma samtal med han som besiktade min bil i Sundsvall - han ringde och ordnade allt. kenneth Edited June 10, 2015 by kengren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted June 10, 2015 Share Posted June 10, 2015 Dom flesta som kan regbesikta våran typ av fordon kan också se till att du får den skylt som passar, sen så är det ju faktiskt så att det är du som är fordonstillverkaren och bestämmer vilken typ av skylt som ska passa till fordonet :D Jörgen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karlskrona Posted June 11, 2015 Share Posted June 11, 2015 Är det någon som har måtten på de små numer plåtarna? Då kan man ju anpassa så dem passar direkt Skickas från min iPhone via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted June 11, 2015 Share Posted June 11, 2015 Här kommer måtten: "Den mindre ordinarie registreringsskylten, så kallade USA-skylt, med måttet 300 x 110 mm har hittills utfärdats i begränsad omfattning. Begränsningar kommer att kvarstå men det blir enklare att få den mindre registreringsskylten, vid till exempel ombyggnation av fordon." Informationen är tagen på sidan http://www.transportstyrelsen.se/sv/Press/Pressmeddelanden/Nytt-utseende-pa-Sveriges-registreringsskyltar/ kenneth 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted June 11, 2015 Share Posted June 11, 2015 Är det någon som har måtten på de små numer plåtarna? Då kan man ju anpassa så dem passar direkt Skickas från min iPhone via Tapatalk Montera dessa innan bes? http://www.mekonomen.se/bil/tillbehor/sakerhet/skyltar-och-dekaler/nummerplatshallare-svart-pa8825sv 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted June 11, 2015 Share Posted June 11, 2015 Montera dessa innan bes? http://www.mekonomen.se/bil/tillbehor/sakerhet/skyltar-och-dekaler/nummerplatshallare-svart-pa8825sv Precis så har jag tänkt göra. Sedan tror jag ändå man måste prata med besiktningsmannen för att det inte skall bli fel ändå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RCM Posted June 17, 2015 Author Share Posted June 17, 2015 Jag har nu fått en liten plåt fram ! Jag visade dom detta forum och gick det lättare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted June 23, 2015 Share Posted June 23, 2015 Jag fick liten bak tack vare försänkningen i min bakdel. Fram var det tvärnej. Så jag beställde en ny bakskylt och satte fram :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted June 23, 2015 Share Posted June 23, 2015 Vad spelar de för roll vad man har för reg plåt på bilen stor eller liten? Har inte ängat detta en tanke på alla bilar man ägt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted June 23, 2015 Share Posted June 23, 2015 Små skyltar är ju lättare Micke ☺ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted June 24, 2015 Share Posted June 24, 2015 För mig är det mest estetisk. Jag vill inte ha liten på min stora saab. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DuttJansson Posted July 1, 2015 Share Posted July 1, 2015 Min besiktningsman på Bilprovningen sade till och med själv:-"Du ska väl ha små skyltar både fram och bak va?" Ingen tvekan härifrån... :bowdown: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts