Jump to content

Vattenpumpen är i vägen


Karlskrona

Recommended Posts

Ni som kör med Saab (9000) motor hur har ni gjort vid vattenpumpen och styrningen? Det är trångt vid pumpen och ramen och sänker man ratt stången så kommer den nära avgasböjen

Tar tacksamt emot bilder på hur det ser ut på era bilar :)

Mvh

Björn

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Kör med orginalpumpem, trångt men det går.

Kolla min byggtråd så kanske du ser den , inlägg # 29, uttaget för exp,kärlet är pluggat

då jag har det på annat ställe.

Jörgen

Edited by Jörgen
Link to comment
Share on other sites

Original vattenpump, men bröstkåpa, pump och lite annat från og9-3 (samma som ng900). Inte 9000 som verkar vara vanligast.

Driver vattenpumpen med ryggen på remmen.

Hade planer på att byta vattenpump till 9000 för att få snyggare remdragning (hade sluppit ett remhjul), men remskivan var större. Skiljde inte mycket, men jag hade behövt bygga om styrningen. Dessutom var 9000-pumpen tyngre :)

Har varit lite surr om min pump i min tråd:

Höll ju på att byta till 9000-vattenpump för att göra bättre remdragning. La ner det projektet...
Remskivan var 2 cm större och krockade med styrningen, ville inte göra om den också.
Sista svetsloppan i kistan var när jag vägde dem. Vattenpump 9000 = 2,4 kg, ng900 vattenpump 1,6 kg.

Även

http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=4447&p=133505

och

http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=4447&p=131653

Link to comment
Share on other sites

Har nog läst igenom alla byggtrådar nu och insett att det inte är så trångt i min får bygga motorfästerna först så jag ser var motorn hamnar först( sitter lite provisoriskt nu)

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Det känns som att jag får dra styrningen på samma sätt som du har gjort. På bilden ser det ut som att det är väldigt nära turbon, är det så eller är det bara som det ser ut som?

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...