Hultqvist Posted April 4, 2015 Share Posted April 4, 2015 Blev livrädd idag när jag kört någon kilometer och såg att oljetrycket var 0! Jag har torrsump. I kärlet så är det bra fart på oljan, oljetryckslampan har inte lyst. Stack mätaren för oljetryck kalibrerar sig själv som sig bör, tar jag bort kontakten på givaren så rör sig mätaren till max och stannar där. Har givaren vibrerat sönder? Kan jag ohm mäta givaren? Autometer 4590 0023 12v 0-100psi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted April 4, 2015 Share Posted April 4, 2015 Bara att ohm mäta givare. Lägg givarkabeln mot jord så bör nålen gå ner till 0 om du inte har kabelbrott på vägen till instrumentet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted April 4, 2015 Share Posted April 4, 2015 Har givaren vibrerat sönder? Sitter den direkt i motorblocket? Till min Digidash rekommenderar de att man monterar den gummiuppängt i chassiet på just BEC:ar. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hultqvist Posted April 4, 2015 Author Share Posted April 4, 2015 Ja det gör den. Läste också att man bör flytta ut den lite. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts