Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej

Runt Mälaren måste det finnas 20 sjuor på detta forum. Vore det inte skitkul att enas om en av deras kvällar och totalt ÄGA tillställningen!

Köra banan eller bara komma dit och hänga men att vara massor med sjuor.

Vad tycker ni?

:o

/Fredrik

Posted

Jag har varit där och kört rätt många gånger de två senaste säsongerna. Visserligen inte med min sjua, men ändå.

Det här året kommer inte vara annorlunda. Jag tänkte köra både några gatbilskvällar och deras Wackky wednesday dvs time attack kvällar.

Så om vi bestämmer siktar in oss lite extra på någon av deras kvällar dyker jag gärna upp.

Gröndals motorstadion:

gatbilskvällar: 23 april, 21 maj, 11 juni, 9 juni, 30 juli, 20 augusti 16:30-20.00

wacky wednesday: 15 april, 29 april, 13 maj, 3 juni, 24 juni, 15 juli, 29 juli, 12 augusti, 26 augusti, 9 september och 23 september

Posted

Jag har varit där några gånger förut och kört.

Kommer gärna någon mer gång.

Thomas

• 3 months later...
Posted

Om vädret är ok kanske det blir Wacky Wednesday nu på onsdag.

Posted

Skall ju bli regn hela dagen, Jag hoppas på Juli med lite bättre väder så även de som inte bor runt knuten kan komma.

/Fredrik

Posted

Håller med Vedde. Man blir lite kräsen när det blir längre att köra. Speciellt som jag inte tänkte ta trailer. ( dit i alla fall :) )

Posted

Jag körde den 11/6. Vi var ca 5 - 6 olika bilar.

Nu siktar jag på nästa gatbilskväll: 9 JULI.

Posted

Tog en chansning idag. Vid tretiden när jag satt på jobbet kikade jag på väderprognosen. Den sa vackert till kvällen.

Ringde kompisen, vi åkte till Gröndals banan. På väg dit började det regna rejält. Kompisen som körde sjuan blev genom blöt.

Väl på banan slutade det regna. Vi var tre ekipage totalt, det blev trackday körning istället för time attack.

Just som banan började torka upp och den värsta pölen ge med sig, så öppnade sig himelen igen.

post-44-0-76683200-1435176550_thumb.jpg

Det blev ett par timmar och ett antal halkiga, blöta varv innan vi gav upp och åkte hem. Det var värt en chansning, bor ju trots allt inte så långt bort.

• 1 month later...
Posted

Gatbilskväll 30/7, någon som tänkte masa sig dit?

Posted

Jag är sugen, men det hänger på vädret såklart... och på att det inte åker några galna 18 åringar i 740:s på bredden samtidigt.

Posted

Jag står över den 30/7 då det blir för nära Kinnekulle, men jag siktar på Gröndal den 20/8

Posted

20/8 siktar jag också på. Skall bara hinna få ihop en motor till det, delar är beställda så det kommer hinna lösa sig.

• Like 1
  • 2 weeks later...
Posted

Misstänkt dåligt vevaxellager - knackar och lågt oljetryck. Ska undersökas ikväll så det blir nog ingen körning för mig imorgon. :image018: :banghead: