Jump to content

Någon som använt denna lykta?


Martin

Recommended Posts

Precis därför jag frågade.

De verkar inte ha samma krav på e-märkning där som vi har. Tyvärr svarar de dock inte på mail om detta vilket var skälet till att jag kollade om någon visste något här.

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte ett par strålkastare på meca som kallades för traktorstrålkastare. Går på ca 300:- styck där. Påminner om dem du länkar till. De har hel-, halv- och p-ljus. Minns inte exakt hur e-märkningen ser ut med kan släpa mig ut till garaget och dubbelkolla detta någon kväll.

Link to comment
Share on other sites

Dock skillnad på stark nog och bra :)

Jag har godkända lysen på min Miata men de är inte bra och de är ändå H4.

Å andra sidan så har jag nog inte för avsikt att köra mycket i mörker. Lutar just nu åt MECA-lampan då jag har en sådan butik när mig och 300kr styck får ses som överkomligt. Ligger så mycket efter i mitt bygge att jag numera spenderar en hel del extra pengar för att spara timmar.

Link to comment
Share on other sites

Den är stark nog...

Hade den inte varit stark nog så hade den ju inte varit E-märkt.

Fast å andra sidan finns det tusentals lyktor och lampor som är tillverkade i Kina, och där sätter dom på märkningen efter marknad. Att den är E märkt betyder inte säkert att den är testad och godkänd.. Kolla bara alla MC blinkers, omöjligt att alla skulle uppfylla kraven, men E märkta är dom i alla fall. Jag har ett par riktigt usla i hyllan själv..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...