Jump to content

Lagerhus bak till Sierra


fege

Recommended Posts

Jag har en tid letat efter bakre lagerhus i aluminium till Sierra med insticksaxlar. Till de bultade axlarna är det förhållandevis lätt att hitta men det var värre med den andra varianten. Nu har jag hittat en leverantör som kan ta fram även till denna variant och tänkte höra om någon annan är intresserad. De har även fästen till bromsoken om man behöver det.

Hittills har jag beställning på 3 uppsättningar som kommer tas hem till Göteborg. Priset ligger på £45/st och bromsokshållarna på £15/st. Jag ger det till slutet av veckan sedan drar jag en besällning på det jag fått in.

http://www.shop.drdracingproducts.com/Alloy-sierra-bearing-carriers-alloysierra.htm

http://www.shop.drdracingproducts.com/Alloy-brake-brackets-brak-brks.htm

Link to comment
Share on other sites

Hyr mycket vikt sparar man med aluhuset? Dem hade ju andra trevliga saker med.. Såg en trevlig sec växelspak. Hade jag inte handlat alla grejer till padelväxel radan så hade jag slagit till.

Link to comment
Share on other sites

Jag var precis i garaget och vägde.

Mina lagerhållare väger några gram under 1,4 kg ink lager tätningar och rost.

En enkel höftning är att man borde kunna spara ca 0,8 kg med dessa legerhållare?

Jag är helt klart sugen ska sova på saken

/T

Link to comment
Share on other sites

Har kollat upp de frågor som inkommit hittills och här är svaren:

- Lagerhusen väger va 250 gram styck.

- Bromsokshållarna kan tillverkas till diverse bromsok så länge vi bara skickar över måtten mellan fästhålen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...