Jonas Posted January 5, 2015 Share Posted January 5, 2015 Någon som fäster sin huv med Dzus, och isåfall hur många? För och nackdelar? Jag tänkte först fästa min huv med 4st Aerocatch, men tycker nog att det blir lite klumpigt (i jämförelse med Dzus). Det som gör mig lite tveksam till Dzus är att huven inte kommer spännas ner mot ramröret som med Aerocatchen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted January 5, 2015 Share Posted January 5, 2015 Jag funderade på samma sätt som du, ville ha nåt dolt, tittade på dessa, men det funkar inte med min huv som inte går att töja ut på sidorna. http://www.demon-tweeks.co.uk/motorsport/bonnet-pins-fasteners/pitking-products-quick-release-clip-push-button-release Man skulle hitta nåt liknande IKEA excentern som drar ner huven Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted January 5, 2015 Share Posted January 5, 2015 Måste den spännas ned mot ramen? Stabil är väl stabil oavsett hur man fått den dit. Om dzussarna spänner bra nog i sig själva behöver den väl inte spännas mot ramen? Eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted January 7, 2015 Share Posted January 7, 2015 Jag hade min huv fastsatt med 4 st Dzus innan. Kändes stabilt. Nu har jag flipfront i bakkant och lås dolt bakom nummerskylten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted January 10, 2015 Author Share Posted January 10, 2015 Ok, låter som 4 Dzus blir tillräckligt, så jag provar med det. Skickat från min iPhone med Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted January 10, 2015 Share Posted January 10, 2015 4 Dzus räcker. Tänk på att de slits som mycket annat så montera dem rätt och håll koll på dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted January 10, 2015 Share Posted January 10, 2015 Samma princip som Dzus men betydligt stadigare äre camlock som används i flyget http://www.aircraftspruce.com/menus/ha/fast_1camloc.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts