LUPUS Posted September 30, 2014 Share Posted September 30, 2014 Inför planering av nästa bygge kommer det nämligen behöva kortas drivaxlar och vet inte om jag är sugen på hemma svetsade med tanke på effekt. Vet att det finns några trådar om detta men är ute efter om någon som har kortat sina drivaxlar på "korrekt " sätt mao -> köpt helt custom till pris XXX kr ELLER lämnat in på firma som kan göra nya splines och därmed fått troligen bättre pris. Har mailat northwest propshafts men hör och häpna inte fått svar på tre dagar . Svaret ovan påverkar just nu lite valet av möjliga donatorer för hjulupphägningar, inte så att jag kommer behöva dem på länge än men bra för tanke arbetet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted September 30, 2014 Share Posted September 30, 2014 Fixit Transmission är det som gäller! http://www.fixittransmission.com/sv/index.asp Jag ville inte riskera att något slår sönder hela hjulupphängningen på min GT40. Uddeholm Orvar Supreme samt diverse behandlingar. Många rallycrossåkare köper hos Björn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted September 30, 2014 Author Share Posted September 30, 2014 Fixit Transmission är det som gäller! http://www.fixittran...om/sv/index.asp Jag ville inte riskera att något slår sönder hela hjulupphängningen på min GT40. Uddeholm Orvar Supreme samt diverse behandlingar. Många rallycrossåkare köper hos Björn. Har du ca pris på det ??? jag kommer ju behöva 4 stycken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted September 30, 2014 Share Posted September 30, 2014 Jag tror det var ca 3000 :-/st Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted September 30, 2014 Author Share Posted September 30, 2014 Jag tror det var ca 3000 :-/st Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted September 30, 2014 Share Posted September 30, 2014 Har du ca pris på det ??? jag kommer ju behöva 4 stycken Om du ska behålla original spårvidden på ditt projekt blir dom ju väldigt korta, så du får hoppas på kilopris :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted September 30, 2014 Share Posted September 30, 2014 Du får vad du betalar för .................. Det är ju inte du som är smålänning :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted September 30, 2014 Share Posted September 30, 2014 4 st? Vad är det för spännande projekt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted September 30, 2014 Author Share Posted September 30, 2014 (edited) Får återkomma om ett halvår eller så när jag vet om det är möjligt Samlar delar och funderar nu. Det är dock ingen locost och troligen minst 5 års project då rost är inblandat. Edited September 30, 2014 by LUPUS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted October 1, 2014 Share Posted October 1, 2014 Jag köpte specialdrivaxlar från Dione Kullager i Uppsala 2007, då låg de på 2000 kr/styck plus moms. Dessa var för Sierra drivknutar. Varken Dione eller Fixit är kända för världssnabba leveranser så man får kanske ligga på lite men båda brukar leverera bra grejer. En bekant köpte nyss drivaxlar till sitta Corsa 4x4-projekt (du hittar honom på Rejsa.nu) från någon leverantör i Ungern tror jag. Förmodligen billigare men kanske lite knöligare. Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted October 1, 2014 Author Share Posted October 1, 2014 får väl börja med att ful svetsa ihop grejerna så man kan prova allt , och sedan bita i det sura äpplet. Står bilen helt klar känns det mera ok att köpa dyra saker än i början på projekt där det finns risk det blir stående under en pressening till tidernas ände. TID är ju en bris vara Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted October 1, 2014 Share Posted October 1, 2014 Det är väl en klok tanke. Då vet du vilken längd du behöver och så kan du ju leta om det finns bilar med drivaxlar som går att använda. Det finns ju inte så många varianter på splines till den vanliga typen av Lobro/GKN-knutar som används av till exempel Ford, BWM, Porsche, VAG osv. Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.