Jump to content

Bränsleslang?


Recommended Posts

Var handlar man bränsleslang?

Har förstått att det finns olika bra och att många är dåliga. Har inte sett vart folk handlar sina slangar utom Biltema som fått underkänt (antar att detta fortfarande gäller).

Antar att jag skall ha ca AN6. Var hittar jag "beprövad" slang som är hyffsat flexibel. Har tänkte dra slang hela vägen.

Klarar man sig med slangkopplingar eller krävs "fabriksklämnda" AN6 kopplingar? Egenklämda AN6?

Jag tror utloppet i min tank är mindre än 8mm. Detta känns som ett potentiellt problem. Vad är minsta dimension jag kan klara mig med? Tänkte att jag kanske kan börja med det som finns och se till att få det större när jag ökar effekten. Finns det någon tummregel om effekt i förhållande till diameter slang?

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte lite på Swedol som jag använde efter regulatorn, men antar du skall ha stålomspunnet.

Jag kör med AN-kopplingar fram till regulatorn. Earls slang och vissa kopplingar. Tror Dalhems säljer dessa. Annars eBay, från detta stället handlade jag en del http://stores.ebay.co.uk/torquesuk/

h2mracing.se säljer också.

Jag drog ihopa mina själv, alltså inte pressade, gick väldigt enkelt, men råder dig köpa ett verktyg avsett för det. Lätt hänt man drar sönder dem annars.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...