Christer J Posted July 3, 2014 Posted July 3, 2014 Jag har missat en grej, någon annan som har en tillverkarskylt? Lusläser allt nu inför besiktningen.. Ska innehålla: Chassinummer Totalvikt Axelvikt fram Axelvikt bak Quote
Gerhard Posted July 3, 2014 Posted July 3, 2014 Har aldrig hört att det behövs på amatörbyggen. Kanske samma källa som att det behövs 2 st chassinummer, vilket det inte gör. Quote
Christer J Posted July 3, 2014 Author Posted July 3, 2014 Jag har läst sidan 139 i röda SFRO boken. Forum kan man ju inte lita på, eller hur ? Christer Quote
Gerhard Posted July 3, 2014 Posted July 3, 2014 Förtydligar det lite. Ett chassinummer räcker om man har ram som våra byggen, 2st om man har självbärande karross. Quote
Christer J Posted July 3, 2014 Author Posted July 3, 2014 Jo, men ang tillverkarskylten så står det i boken att amatörbyggen ska ha det. Quote
LUPUS Posted July 3, 2014 Posted July 3, 2014 Är väl en gammal regel ? Sitter på äldre amatörbyggen , har inte den skylten blivit bort plockad ? Jag har ingen . Quote
fege Posted July 3, 2014 Posted July 3, 2014 Har inte heller någon och fick ingen fråga. Däremot frågade de efter det andra chasssienumret på regbesiktningen. Quote
thlu Posted July 3, 2014 Posted July 3, 2014 Jag har ingen sån skylt, endast fler än 1st chassienr. Thomas Quote
vedde Posted July 3, 2014 Posted July 3, 2014 Jag har endast 1 chassi nummer. Allt i Röda Boken är inte klubbat. Den kom ut med anvisningar till regler som är förslag och som inte alla gemnomförts. Kolla med Forumet - då blir det mest rätt. /Fredrik Quote
Gerhard Posted July 3, 2014 Posted July 3, 2014 Christer J: Den kanske ingick i en del som skulle komma men aldrig har genomförts tex. 20kw/100kg. LUPUS: Den gamla skylten talade väl om att det var ett amatörbyggt/ombyggt fordon. fege: Mej frågade dom varför jag har 2st chassinummer :) och det verkar ju stämma när man kollar i TSFS2013 kap4 http://www.transportstyrelsen.se/tsfs/TSFS%202013_63.pdf Quote
Jörgen Posted July 3, 2014 Posted July 3, 2014 Det är ju inte fel att ha 2 chassienr ( ett på dolt ställe i fall om stöld) men en rambil behöver endast ett chassienr. Inga andra skyltar behövs heller. Jörgen B 1 Quote
Recommended Posts