Frena Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Hej, Håller på med elsystemet till min bil. Kör med reläsocklar enligt bifogad bild. Råkade dock koppla fel så en sladd hamnade i fel uttag. Kanske en dum fråga, men har någon bra tips på hur man får ut skon ur hållaren när den väl klickat i och låst sig? Reläerna sitter dumt till, så inte jättelätt att komma åt dem. Tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Något tunt, tex ett skrotat bladmått, en väldigt liten mejsel, 0.8 eller 1.0 pianotråd eller något annat eller ta i och slit...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HovstaSX360 Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Jag har använt en väldigt liten mejsel (Biltemasats) o det funkar alldeles utmärkt. Är man lite för hårdhänt kanske stiftet blir lite kupat och låsnabben intryckt. Men det är ju i så fall bara att justera innan man trycker in stiftet igen. Med den lilla mejseln på bilden behövs oftast inte ens det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frena Posted May 19, 2014 Author Share Posted May 19, 2014 Tack för tipsen, får se om jag får in en mejsel där socklarna sitter. Annars var bladmått en bra idé! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
super7 Posted May 19, 2014 Share Posted May 19, 2014 Tror att det finns utdragnings verktyg på https://www.wurth.se/ //Nisse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frena Posted May 26, 2014 Author Share Posted May 26, 2014 Så nu är det löst. Funkade inte med bladmåtten så jag monterade ner panelen. Slipade till en gammal elektronikmejsel så den blev tunn. Gick kanonbra sedan. Tack för alla tips! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts