Jump to content

M12 fingänga??


mgbgt

Recommended Posts

Hej! Inte locost men jag håller på att byta växellåda i min Cortina mk2. Tyvärr har jag insett jag behöver M12 fingängad (1,5mm stigning) med insexskalle för att skruva fast min nya fina dyra sprängkåpa med typ9-växellådan :mad: Vanlig sexkantskalle passar ej...Någon som vet om det går att uppbringa i Sverige?

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Kolla hos Järnia/Tools eller annan närliggande järnhandel så borde du hitta. M-gängat brukar alltid finnas.

Link to comment
Share on other sites

M12 std är väl 1,75 vill jag minnas och och annan stigning är inte nåt järnhandeln brukar ha i std sortimentet.

Edited by Thomas
Link to comment
Share on other sites

Hittade ett alternativ på ebay

http://www.ebay.co.uk/itm/M12-x-1-5P-Fine-Pitch-Cap-Head-Socket-Screw-Allen-Bolt-Steel-Grade-12-9-/290751051159?pt=UK_DIY_Material_Nails_Fixing_MJ&var=&hash=item43b21cf597

Det är ju inte så billigt kanske men att få rätt direkt i postlådan kan ju vara värt en del

Om du inte är van att handla på ebay så kan jag tala om att det går rätt så lätt när man väl provat.

Om du inte vill skapa konto på ebay men vill handla endå så kan du skicka ett pm.

Link to comment
Share on other sites

Tack för alla tips! :-) Skruvar är på gång från Retroford i England där jag köpt andra delar. Tipsade också dom att det kan vara bra att informera om att speciella skruvar behövs till sprängpåkan, inte tillräckligt svängrum för sexkantskalle. Får väl ägna helgen åt andra övningar...finns annat att göra på bilen. Sakna verkligen en bra järnghandel där jag bor...mer grillar och åkgräsklippare :-(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...