Jump to content

R-däck för regn


Morty

Recommended Posts

Har fyra stycken Yokohama 021R 185/60-14 på Enzo fälg till salu.

021R är Yokohamas r-däck för regn och är e-märkt och gatlegalt på samma sätt som övriga r-däck.

Däcken är tillverkade vecka 6 2012 och köptes nya juni 2012 av mig. Använda vid två race i vått.

Mönsterdjup 5,0 till 5,3mm dvs ungefär samma som nya.

Däcken har samma rullomkrets/diameter som 205/60-13 eller 195/50-15 (ca 577mm).

Fälgarna är Enzo och 14x6" et38, Ford bultmönster (4x108) och navdiameter. Köptes också nya, en av dem har patina från en äkta Lotus Super 7 (SSM 2012) :unsure:/> Endast färg från andra bilen och inga övriga skador på fälgen.

Säljer hjulen för att de inte passar över mina frambromsar längre.

2500kr komplett

eller

1500kr för däcken

1000kr för fälgarna

köparen står för frakten.

post-696-0-25142400-1399385851_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Däck och fälgar finns kvar. Ingen som fick känslan att en omgång regnanpassade r-däck skulle suttit fint i söndags?

Vad sägs om 2000kr för allt? Ska köra från södraste delen av Skåne till Gelleråsen Karlskoga nästa torsdag eftermiddag/kväll, så de kan lämnas längs med E4:an.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Har för tillfället 24 fälgar med r-däck till bilen i garaget och känner att jag har möjlighet att undvara ett par.

Vad sägs om 1000kr komplett + frakt. Nypriset är ganska mycket högre per däck!!

http://www.demon-tweeks.co.uk/motorsport/competition-tyres/yokohama-a021-r-tyre

Link to comment
Share on other sites

Kan bli att ett set Ultraleggera blir över senare under säsongen. Har köpt två omgångar 13" CXR fälgar för vackertväderdäcken och har kvar 15" Ultraleggera till regndäcken plus en omgång träningsdäck. Men om jag är nöjd med 13":arna så kommer det bli Ultraleggera över. Fram tills dess har jag dessa fyra 14" Yokohama 021 till salu och kommer även lägga upp fyra 15" Yokohama 048:or med Enzo fälg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...