Jump to content

Horisontell fjäder bak


Karl-arne

Recommended Posts

Eftersom diskbråcken stoppar min byggnation använder jag tiden till planering istället. Just nu funderar jag på fjädringen bak och vilken väg jag ska gå. Skorpioklump med axlar. Hittar ingen bra lösning med coilen snett inåt, så jag har börjat fundera på att ha den horisontellt istället. Jag vet att jag stött på bilder på detta på något forum, men nu hittar jag ingenting. Nån som kan tipsa mig?

Link to comment
Share on other sites

Eftersom diskbråcken stoppar min byggnation använder jag tiden till planering istället. Just nu funderar jag på fjädringen bak och vilken väg jag ska gå. Skorpioklump med axlar. Hittar ingen bra lösning med coilen snett inåt, så jag har börjat fundera på att ha den horisontellt istället. Jag vet att jag stött på bilder på detta på något forum, men nu hittar jag ingenting. Nån som kan tipsa mig?

Hej Karl-arne

Vet ej om det är detta du har sett. På corvette sitter en liggande fjäder - detta är en ombyggnadssats till C3 corvette. Kolla länk http://www.speeddirect.com/index.php/rear-coil-over-details

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Principen jag letar efter är densamma, men jag har förg att jag sett någon som byggts i sverige. Fördelen , förutom min "platsbrist, är ju ochså att man kan ställa om utväxlingen snabbt med att bara flytta en bult på vinkeln om man gör ett antal hål .Jag har för mig att det var en "banbil", där det ju behövs snabba justeringar, men kommer inte ihåg om det var på Locost, Crocs eller Rejsa. Skulle ju spara tid med att få reda på dimensioner på materialet.

Edited by Karl-arne
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...