Jump to content

Fungerande handbroms SFRO1


Recommended Posts

Jag har inte gjort SFRO1 ännu men frågade min besiktningsman. Han sa ungefär: Den måste inte fungera men man skall se funktionen.

Mitt tips är det vanliga. Kolla med din besiktningsman.

Link to comment
Share on other sites

Är väl som med övriga bromssystemet? Måste inte fungera, men ska vara tillräckligt färdigt för att man ska kunna bedöma om det ser bra ut. Min besiktnings ryckte rejält i spaken och trampande hårt på bromsen för att se så det inte var flex någonstans.

Link to comment
Share on other sites

......och vid andra SFRO besiktningar var bromskomponenterna inte ens köpta än mindre monterade.

Det finns skillnader i kravbild vid besiktning. Det behöver inte alls vara fel utan kan till och med vara mycket praktiskt. Bara man som bilfabrikör och som besiktare är överens innan besiktningen sker och båda följer den överenkommelse som gjorts i förväg.

Besiktningen (SFRO 1) är till för att få en första ställningstagande om bilen är på rätt väg mot målet och sina egna registreringsplåtar. Har man aldrig byggt en bil är det bra att så mycket som möjligt är på plats dvs regelverket följs till punkt och pricka, är det SFRO 1 för bil nr2 , nr3, nr4, nr5 osv och samma besiktningsman och samtliga bilar gått igenon utan "nedslag" då är det lätt att göra en tidig överenskommelse där vissa komponenter inte kommer med förrän i läget "SFRO 2".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...