Jump to content

Bromsskrik


erhang

Recommended Posts

Hej!

Till årets säsong har jag monterat Wilwood Midilite bromsok fram med Mintex 1144 bromsklossar.

Efter att ha kört några mil försiktigt skriker nu bromsarna något fruktansvärt vid minsta bromsning.

Är det någon som vet vad man kan göra åt det?

Erik

Link to comment
Share on other sites

Läste ett tips från Bosse bildoktorn (tror att det var han).

Borra några hål i klossarna, tryck in stift från en blyertspenna.

Kolet lär ska ge "smörjning" som tystar.

Annars brukar det finnas "skrikdämpningsplattor" att sätta mellan kolv och kloss.

Edited by Antas
Link to comment
Share on other sites

Har varit ute och kört en sväng. Bromsarna skriker mer ju varmare de blir. Låter värre än metall mot metall.

Hur gick det här till?

Edited by erhang
Link to comment
Share on other sites

Jag har också Midilite med Polymatix A belägg som skrek kraftigt innan när jag glasskörde. På bana i rätt temp tystnade dem. I fjol svarvade jag om skivorna och efter det är de tysta. Vet inte om mina tidigare belägg Polymatrix E förorenade ytan och beläggen eller vad det var.

Link to comment
Share on other sites

Jag hade Polymatix A belägg med mina Midilite och det skrek väldans mycket. Numera har jag Mintex M1144 och dom skriker lite ibland, framförallt när man "mes-bromsar" inne i stan

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har bytt till Polymatrix A, vilka skriker betydligt mindre men även tar något sämre. Får nog leva med lite bromsskrik eller köra lite hårdare.

Är det någon som behöver knappt inkörda bromsklossar Mintex 1144 med bromsskriksplattor? Tar jättebra men skriker som f-n när dom är kalla.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...