RSr Posted May 4, 2013 Share Posted May 4, 2013 Hej! Hur har ni andra löst övergången mellan bromsrören och slangarna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted May 4, 2013 Share Posted May 4, 2013 (edited) Hej! Hur har ni andra löst övergången mellan bromsrören och slangarna? Jag köpte skottgenomgång M10 (glöm ej beställa låsmutter) på en hydralfirma i sundsvall - länk till deras katalog - http://www.nbmhydraulic.com/pdf/Kat_1005sv_ren.pdf - artikelnummer 307-03-31 M10 x 1 conv skottgenomgång sid 15 i deras katalog. På det sättet får du en fast avslutning på bromsröret och en fast anslutning till bromsslangen - det är lätt att ordna ett fäste till denna skottgenomgång. kenneth Edited May 4, 2013 by kengren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted May 4, 2013 Share Posted May 4, 2013 På enklast möjliga vis, två gummiklädda stålklämmor nära skarven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter M Posted May 4, 2013 Share Posted May 4, 2013 Jag hoppade över rören helt och hållet och kör med slang i hela systemet. :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted May 4, 2013 Share Posted May 4, 2013 Stålomspunnen slag i båda bilarna. Enklast tycker jag och det blir färre kopplingar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSr Posted May 4, 2013 Author Share Posted May 4, 2013 Problemet är att jag handlade slangar i veckan men missade helt tricket med skottgenomgång och köpte koppel som passade direkt mellan slang och rör. Men funkar det med två P klammer så blir det nog den lösningen. (Reserverar mig för eventuella felstavningar eller andra felsteg på tangentbordet efter flertalet vinglas :icon_oops:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted May 4, 2013 Share Posted May 4, 2013 Problemet är att jag handlade slangar i veckan men missade helt tricket med skottgenomgång och köpte koppel som passade direkt mellan slang och rör. Men funkar det med två P klammer så blir det nog den lösningen. (Reserverar mig för eventuella felstavningar eller andra felsteg på tangentbordet efter flertalet vinglas :icon_oops:/>) Kolla vad Rickard svarar i denna tråd - en smart lösning och du behöver inte skottgenomgångar kenneth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSr Posted May 4, 2013 Author Share Posted May 4, 2013 Kolla vad Rickard svarar i denna tråd - en smart lösning och du behöver inte skottgenomgångar kenneth Tror det blir denna lösning, annars måste jag fixa nya anslutningar på mina fina slangar. Tack för de snabba svaren! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted May 5, 2013 Share Posted May 5, 2013 Ja, inga sura miner vid SFRO 1 iaf. Vid bakbromsarna kom jag på att jag har slangar med extra lång hangänga, så även efter dragning i botten på hongängan på röret finns det plats för en tunn mutter och ett enkelt fäste. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted May 5, 2013 Share Posted May 5, 2013 Två klammer är okej men skottgenomföringar eller "lång" gänga är att föredra, inte minst för att det brukar bli mer lättmekat och prydligare. Det viktiga är att inte slangens flex och rörelse belastar rören. Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.