Karlskrona Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Vilken diameter ska det vara på hålet till en spindelled från Volvo 140? Har fått lite olika mått;) den är 51mm utvändigt sen ska den ju pressas i så den borde väl vara ca 50,8? Någon som vet exakt? Hålet på plattorna jag köpte är 49mm och det måste ju vara för litet? Hjälp!! Med vänlig hälsning, Björn Www.locost.bloggplatsen.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 (edited) hur tjock är plattan/massiv? Edited March 13, 2013 by Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karlskrona Posted March 13, 2013 Author Share Posted March 13, 2013 Glömde bilden:) Www.locost.bloggplatsen.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karlskrona Posted March 13, 2013 Author Share Posted March 13, 2013 Plattan är nog ca 5mm tjock men jag ska svarva en extra hylsa som ska svetsas fast uppe på så det blir stadigare:) Www.locost.bloggplatsen.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 (edited) Jag tyckte det såg lite upp och ner ut med vingarna på plåten. Räknar man annars med att det ska hålla med leden hängande ut på det där örat? Jag skulle nog haft en annan vinkel på bärarmsrören, så dom kom längre ut mot leden för att minska brytning. Edited March 13, 2013 by Christer J Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karlskrona Posted March 13, 2013 Author Share Posted March 13, 2013 Hej Jag vet det ser lite konstigt ut:) dem ska renskäras sen;) ja hålen är lika stora Www.locost.bloggplatsen.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Om du ska svarva en hylsa, varför inte svetsa rören mot den hylsan direkt ? och en trekantig plåt innanför till stötdämparfästet. Det blir ju lite kaka på kaka att pressa den i en plåt med en svetsad hylsa utanpå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karlskrona Posted March 13, 2013 Author Share Posted March 13, 2013 Bra idé, jag köpte plåten när jag samlade grejer till bygget så jag har inte tänkt på något annat:) men åter till frågan är det någon som vet vilken diameter det ska vara? Www.locost.bloggplatsen.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 2-3 tiondelar gissar jag. det sitter som berget, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karlskrona Posted March 13, 2013 Author Share Posted March 13, 2013 Christer: du menar som family guy har gjort? Www.locost.bloggplatsen.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Christer: du menar som family guy har gjort? Www.locost.bloggplatsen.se Ja, och som jag också gjort. Minns inte hur jag tänkte, men jag svarvade med någon tiondel under, sen krympre ju även hylsan lite efter svetsningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karlskrona Posted March 13, 2013 Author Share Posted March 13, 2013 Tack Thomas och Christer:) Www.locost.bloggplatsen.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 Jag bad en mekanisk firma borra ett 50 mm hål i en 4 mm tjock U-profil. Blev kanon passning. Har hört att vissa spindelleder har en pil som ska peka åt något håll (framåt?). Mina var dock blanka, så jag bara pressade i dem. http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=4447&view=findpost&p=58535 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 Kan laser- eller vattenskära hålet vara ett alternativ till att borra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts