Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Tjena,

Vi har ju haft insprirations-turnéer i västsverige tidigare och tänkte kanske är bättre om man tar färre garage per tillfälle, t.ex. 1-2 garage. Tidsåtgången per tillfälle blir mindre och förhoppningsvis fler tillfällen utspritt och chansen borde vara större att "alla" kan följa med åtminstånde någon gång.

Så tänkte med detta se om det finns något intresse att komma till Alingsås; dricka kaffe, tjöta och sparka däck.

Förslaget är söndagen 13/1 kl. 11.00. (kan justera tiden/dagen om protester uppstår ;)/>/>/>/>/> )

Funkar det för Mattias/XTR så kanske vi kan besöka honom också...finns nog storslagna planer i hans garage ;)/>/>/>/>/>

Finns intresse?

EDIT:

Intressenter kul :)/>/>/>/>

------------------------

* Björn/Kilkenny

* Vilmar/"Kilkenny-senior"

* Martin

* Per/Pac

* Fredrik/fege

* Jörgen

* Erik/erikjo

* Mattias ?

* Mikael/mbx

* Markus/magoo

Edited by Jocke4U
Posted (edited)

Jag är också gärna med!

* Björn/Kilkenny

* Martin

* Per/Pac

* Fredrik/fege

Edited by fege
Posted (edited)

fege, skall vi samåka? :)/>/>

Det skall vi nog kunna samordna. Vi hörs!

Edited by fege
Posted

Farsan vill hänga med, och han vill ha joacims smaskiga kokoskaka, sådeså.

Klart han skall. Kokoskaka?? Vill minnas det var ananaspaj men det löser jag såklart :)

* Björn/Kilkenny

* Björn-senior/"Guiness" (en Kilkenny växer väl upp och blir Guiness :) )

* Martin

* Per/Pac

* Fredrik/fege

Posted (edited)

Just det, såvare! smaskig var den hursomhelst.

Och passa på att terrorisera gubben med massa frågor om svarvning, fräsning å sånt ni som är intresserade, är det nåt han e bra på så är det alldeles för långa svar på enkla frågor. :lol:/>

Vimar heter han förövrigt.

Edited by Kilkenny
Posted

* Björn/Kilkenny

* Martin

* Per/Pac

* Fredrik/fege

* Jörgen

Posted

* Björn/Kilkenny

* Martin

* Per/Pac

* Fredrik/fege

* Jörgen

Hej.

Min lilla gargeafton blev av intet pga sjukdom. Så kanske hänger på Fege och Pac så blir vi starkt Mölndalsteam.

Låter trevligt.

Erik

Posted

Hej!

Mitt garage står alltid öppet! inte bokstavligt dock ;) Turbokonvertering av Blackbirdseven samt Blackbird streetfighter bygge finns att kolla på.

Kanske inte kan åka med hela svängen men vill ni komma förbi mig så är ni hjärtligt välkommna!

//Mattias

Posted (edited)

Jag hänger också gärna på, för att få nya idéer och inspiration.

/Mikael

Edited by mbx
Posted (edited)

Kul :)/>

Mattias: Nu är det inte så stor sväng utan fika, snack och däckspark i Alingsås kl. 11.00 och sen vore det himla kul att kolla ditt bygge efter.

* Björn/Kilkenny

* Martin

* Per/Pac

* Fredrik/fege

* Jörgen

* Erik/erikjo

* Mattias/XTR ?

* Mikael/mbx

Edited by Jocke4U
Posted

Självklart är det möjligt :)

* Björn/Kilkenny

* Martin

* Per/Pac

* Fredrik/fege

* Jörgen

* Erik/erikjo

* Mattias/XTR ?

* Mikael/mbx

* Markus/magoo

Posted

Glömde ju skriva adress etc :)

Danska Gatan 7, Alingsås

Tel: 073-9021495

Parkering görs bäst på längs med gatan eller på P-rutorna

Danska%2520gatan%25207%252C%2520Alingsas%252C%2520Sweden%2520-%2520Google%2520Maps%2520-%2520Google%2520Chrome_2013-01-12_19-28-45.png

Posted (edited)

Lovar du lika fint väder som på bilden också?

PS Ser på numret att vi jobbar på samma firma :)/>

Edited by Martin
Posted

Hallo!

SORRY :icon_oops: sent besked men jag skall hämta en bil i Skepplanda imorgon kl 11:00, vilken tid kommer ni förbi mig? Jag är hemma 13:00 igen. Blir det försent? Jag kan ansluta hos Jocke då jag ändå kommer att köra förbi. Hör av er till mig när ni är på väg. Jocke har mitt nummer!

Tar gärna emot ideér på att smida ihop ett turbogrenrör på bästa sätt. Gott om plats är det ont om...

//Mattias

Posted

Martin: Aha, det får vi prata mer om imörra :) Vädret blir det nog värre med..."tur" är väl det för bilen är ju inte körbar :)

XTR: Tiden går ju fort. Vi hörs på något sätt

Posted

Det skall bli riktigt roligt att träffas igen!

Riktigt nära nu! :lol:

Posted

Tackar för ett kul arrangemang. Intressant att se bilen och prata med folk som har bättre koll än jag själv har :)

Posted (edited)

Tack till Jocke & XTR för att vi fick komma och titta. Tack till alla för en jättetrevlig dag! :)

Edited by Pac
Posted

Tackar till Jocke & Mattias för mycket inspirerande besök samt de trevliga diskussionerna.

Posted

Tack själva, alltid kul att träffas och få en boost att nu fixa det som skall fixas INNAN våren är här :)

Posted

Tack själva, alltid kul att träffas och få en boost att nu fixa det som skall fixas INNAN våren är här :)/>

Tack alla. God paj var det också.

Vad hette ljuddämparen på saab-7? Den stoooora fina alltså.

Erik

Posted

Denna är det och beställs lämpligen på Autoexperten eller liknande Ferrita ÅF (om man inte bor i Köping-trakten)

http://www.ferrita.com/sv/entreprenad-1/universal-ljuddampare/ljuddampare-o-175mm-l760mm-stosar-860-mm-57-mm-id

Pajen är enkel att göra och väldigt smarrig, fixa lite plus-poäng (garagetid) hos sambo/fru/etc i helgen kanske :)/>

http://www.tasteline.com/recept/helenas_ananaspaj

59070_13995.jpg

Posted (edited)

Jag tog faktiskt ingen bild vilket jag kom på i efterhand. :banghead:

Vet att Martin fotade men kanske bara var på bilen :)

Edited by Jocke4U
Posted

Varför har jag helt missat detta?! :banghead:/>

Jag får nog börja hänga mer vid datorn för att inte missa fler sådana här träffar.

Posted

Skärpning Jari!! ;)

Men vi kan ta en THN-tur om några veckor :hypocrite:

Posted

Jari, det är ju perfekt att ha en träff hemma hos dig ,kan vi ju kolla in dina dyra tilletstolar laugh.gif och kanske få nån

god kaka till kaffet.

Jörgen

Posted

Skärpning Jari!! ;)/>

Men vi kan ta en THN-tur om några veckor :hypocrite:/>

Gärna efter vecka 6 då jag är borta vecka 6 :) helgen vecka 7 vore bra då har det nog hunnit hända lite med min bil med :racesmile:/>

Posted

Gärna efter vecka 6 då jag är borta vecka 6 smile.gif helgen vecka 7 vore bra då har det nog hunnit hända lite med min bil med racesmile.gif/>

Vatusan Krolleg ,du hinner ju inte komma hem förrän du ska åka igen laugh.gif är det vita blixten som ska på ?

När kommer du hem denna gången ,till helgen?

Jörgen

Posted

Vatusan Krolleg ,du hinner ju inte komma hem förrän du ska åka igen laugh.gif är det vita blixten som ska på ?

När kommer du hem denna gången ,till helgen?

Jörgen

Haha ne nästa resa är inte genom jobbet, men skidorna ska på då jag ska åka till åre en vecka, blir både skidor och snowbard, utför naturligtvis :)

Kommer hem på lördag kväll.

• 4 weeks later...
Posted

Om det inte är för kort varsel, så kan vi väl ta en THN tur i helgen, söndag är en bra dag för min del. Funkar nästa söndag också.