RCM Posted October 10, 2012 Share Posted October 10, 2012 Hur är det är det krav att höger och vänster halvljus skall ha separata säkringar ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted October 10, 2012 Share Posted October 10, 2012 Har aldrig hört att det skulle vara ett krav. Att det är vettigt är en annan sak :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted October 10, 2012 Share Posted October 10, 2012 Det är inget jag heller har hört talas om. Det enda som kollades vid SFRO 2 var funktionen och inte hur det var kopplat/säkrat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted October 10, 2012 Share Posted October 10, 2012 Det är även en bra ide att ha separat H & V avsäkrat på parkeringsljuset. Speciellt om man inte har delat hel o halv, så blir det inte helt svart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted October 11, 2012 Share Posted October 11, 2012 Mmmm, min gamla Jetta (förstabil) bestämde sig för att försöka döda mig på en icke upplyst 90-väg. Pga ljusreglaget blev det svart helt plötsligt, inte kul. Hade som tur var möte som lyste upp tillräckligt för att jag skulle kunna stanna relativt säkert vid vägkanten. Tryckte lite på ljusknappen och då kom det igång igen. Svettigt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts