Jump to content

bussningar


Karlskrona

Recommended Posts

ja. men kolla med bussningarna hur lång den ska vara.

kolla med KG storleken på dessa t.ex.

Framvagnsupphängning

MODELL ORIGINAL NR BUSSNING PRIS/ST

Amazon alla. Övre länkarm, inre bussning. 4st/bil. 87033 SF-033 70:-

Amazon övre. o kolla diametern med.

Edited by Thomas
Link to comment
Share on other sites

Eller färdiga hylsor och passande bussningar från Sellholm i Köping. Billigt och mycket bra. Tror jag gav runt 130SEK per styck komplett. billigare än vad tex Mekonomen tog för bara en bussning. Mer info om detta finns i min CealmSeven V8 tråd. Syns också hur jag pressade i bussningarna.

Link to comment
Share on other sites

Eller färdiga hylsor och passande bussningar från Sellholm i Köping. Billigt och mycket bra. Tror jag gav runt 130SEK per styck komplett. billigare än vad tex Mekonomen tog för bara en bussning. Mer info om detta finns i min CealmSeven V8 tråd. Syns också hur jag pressade i bussningarna.

Beställ alla bussningar hos RallyDesign - http://www.rallydesign.co.uk/ - det tar en vecka och du kommer troligen billigast undan

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Eller om du vill komma riktigt billigt undan, köp Polyrutan gummi på stång 2:ra sortering och svarva med en borrmaskin och morakniv, så gjorde jag och det kostade mig runt 200:-

Fördel att du får bussningar som passar rören och behöver ine köpa rör som passar bussningen.

Så gjode jag! du får såklart göra som du vill. (skriver detta då jag gjorde ett liknande uttalande i en annan tråd, d v s hur jag hade gjort, och personen i fråga gick i taket)

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Tack för alla tips, men för mig är det inte det billigaste som är viktigast,utan det bästa och smidigaste när det väl gå sönder så ska man bara kunna beställa med ett artikel nr:) sen gör det ju inget om det är billigt :)

Link to comment
Share on other sites

Vilken kanon sida:) är priset per meter eller hur räknar dem?

När du klickat på en rördimension så kommer du till en sida med mer info om den, där kan du till höger välja vilken längd du vill ha och priset uppdateras till vad du valt för längd. :)

Har själv handlat lite smågrejer där tidigare och det funkade bra iaf :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jag har också en fråga på samma ämne.

Är det krav på ytter hylsor till bussningarna har samma krav som övriga rören i bärarmarna.

Tanken på att i haynes boken uppfattar jag att dom har rör med söm i ritningen.

Någon som vet?

Eller ska man ta ett sömlöst rör 35*5 och svarva av lite invändigt till 29mm inv mått?

Link to comment
Share on other sites

Jag har också en fråga på samma ämne.

Är det krav på ytter hylsor till bussningarna har samma krav som övriga rören i bärarmarna.

Tanken på att i haynes boken uppfattar jag att dom har rör med söm i ritningen.

Någon som vet?

Eller ska man ta ett sömlöst rör 35*5 och svarva av lite invändigt till 29mm inv mått?

Jag har använt ett standardrör med måtten 33,7 *2,6 - till detta passar bussningarna från RallyDesign

kenneth

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Om du ska köra stumt är det ledlager som gäller. Risk annars att du bryter av saker om något skulle vara lite skevt eller vid krängningar. Ledlager linjerar iom att det är en kula.

Edited by Christer J
Link to comment
Share on other sites

Det beror ju på geometrin iofs... Med dubbla triangellänkar runt om blir det inga problem med krängning iaf - men det är fortfarande kritiskt att allt är rakt och rätt, och dessutom blir det svårare att bygga justerbart med hårda bussningar.

Jag kör iaf med egentillverkade POM-bussningar (mest känt som Delrin) överallt på min Westfield numera, utom på ett ställe: Yttre bussningen på undre länkarmen bak. (Toe-justering; det sitter en metallastic-bussning och en uniball, så det blir inte bra att köra hård bussning där - men många gör det ändå, tydligen...) Det blev en helt annan bil, speciellt på blöt bana. Gummibussningarna flexar helt enkelt för mycket för att chassit ska funka korrekt, iaf om man kör bananpassade hjulvinklar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...