Panzer Posted August 11, 2012 Share Posted August 11, 2012 Var kan jag få tag i en tunn, ca 1mm, "hård" gummiduk? Jag letar efter en gummiduk ca 1mm tjock som jag skall ha som packning mellan rutramen och karossen på min Triumph TR3A. Har försökt med bilslang men den är för sladdrig. Någon som har förslag på var jag kan få tag i något som är lite "hårdare"? // JEK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted August 11, 2012 Share Posted August 11, 2012 Svedol har en del gummidukar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 11, 2012 Share Posted August 11, 2012 Battsam har Ark i olika tjocklekar. Dock är varje ark inte så stort ca 20x30cm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThomaZ Posted August 11, 2012 Share Posted August 11, 2012 Kuntze har stor sortering av gummidukar och packningar. http://www.kuntze.se/index.asp?SidID=2 423 Butylgummiduk kanske..? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted August 11, 2012 Share Posted August 11, 2012 Kuntze har stor sortering av gummidukar och packningar. http://www.kuntze.se/index.asp?SidID=2 423 Butylgummiduk kanske..? Har du inte en gammal stövel som du kan klippa sönder? kenneth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Tornblad Posted August 12, 2012 Share Posted August 12, 2012 Jag har köpt precis det du beskriver på Järn&Maskin i Kristinehamn. De hade det på metervara i 120-bredd och det var apdyrt. Skulle tro att de flesta större järnaffärer har det på rulle "inne på lagret". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karlskrona Posted August 12, 2012 Share Posted August 12, 2012 Prova gummi duken som man bygger fiskedammar med. Jag har en bit du kan få, den kan vara för tunn kanske? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 12, 2012 Share Posted August 12, 2012 jo när ni säger det så har de nog i rulle också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzer Posted August 12, 2012 Author Share Posted August 12, 2012 Tack för alla tips, skall börja jaga på onsdag! Återkommer med resultatet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts