Jump to content

Plats under tak


Jocke4U

Recommended Posts

Hej,

Eftersom det är många bilar anmälda och svenskt väder så har nog alla intresse att stå under tak. Vet inte hur många platser det är men de lär inte räcka.

Tycker det vore bra om ansvariga tilldelar dessa platser så man kan planera alternativa lösningar.

// Jocke

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Eftersom det är många bilar anmälda och svenskt väder så har nog alla intresse att stå under tak. Vet inte hur många platser det är men de lär inte räcka.

Tycker det vore bra om ansvariga tilldelar dessa platser så man kan planera alternativa lösningar.

// Jocke

är det inte som "vanligt " först till kvarn smile.gif , skall vi åka 5.00 kanske.

Ärligt talat går det in en hel del bilar om vi parkerar smart.

Link to comment
Share on other sites

Tycker det vore bra om ansvariga tilldelar dessa platser så man kan planera alternativa lösningar.

// Jocke

Håller helt med dig Jocke.

är det inte som "vanligt " först till kvarn

Va? På Locostmötena brukar det väl vara i anmälningsordning? Så var det förra året iaf när jag hamnade på plats 2. :)

Edited by Pac
Link to comment
Share on other sites

Håller helt med dig Jocke.

Va? På Locostmötena brukar det väl vara i anmälningsordning? Så var det förra året iaf när jag hamnade på plats 2. :)

Det tycker jag låter bra, jag står som nr 3 på anmälningslistan :)

Skämt åsido. Dem som har möjlighet att ta med sig små partytält borde kanske göra det, skall försöka få tag på ett själv också (eftersom jag har tänkt dra bilen på släp och troligtvis har plats i bagaget på dragbilen).

Link to comment
Share on other sites

Håller helt med dig Jocke.

Va? På Locostmötena brukar det väl vara i anmälningsordning? Så var det förra året iaf när jag hamnade på plats 2. :)

Eftersom jag är nr 5 på listan tycker även jag att detta är en bra idé! :)

Någon som vet hur långt taket på Kullen är? En taskig flygbild på Eniro gav att det borde var minst runt 80-85 meter. Om man pusslar lite borde det gå in rätt många sjuor...

Link to comment
Share on other sites

Någon som har mått mellan stolparna och bredd på taket?

Kanske går det in två bilar mellan stolparna?

Om taket är brett nog kanske man kan stå på längden i stället (som bilden nedan) då borde det gå in bra många fler bilar.

/Peter

post-1216-0-05530300-1341162376_thumb.jpg

Edited by pelle17B
Link to comment
Share on other sites

Under tak eller ej?

I anmälnigstråden nämns inget i år om depåtak mm. Det är en noterad brist, nästa år om det blir körning inom Locostklubbens regi kommer det finnas en notering om "depåtak" i inlägg #1. Vi beklagar att punkten missades.

Den regel som får gälla i år såväl som andra år är att "Vi hjälps åt och vi "packar ihop oss så att så många som möjligt får plats". Anmälningslista, turordning, eller komma först?

Lös det på bästa sätt och jag är helt övertygad om att det kommer att gå bra, som allt annat vi löser inom klubben.

Link to comment
Share on other sites

Nix pix, det krockar med ett annat evenemang som var bokat sen tidigare. Så ni får klara er själva i år :)

Men nästa år (bara det inte är samma helg då) då kommer jag.

Link to comment
Share on other sites

Nix pix, det krockar med ett annat evenemang som var bokat sen tidigare. Så ni får klara er själva i år :)

Men nästa år (bara det inte är samma helg då) då kommer jag.

Dricka öl på powermeet?

//Per

Link to comment
Share on other sites

Någon som har mått mellan stolparna och bredd på taket?

Kanske går det in två bilar mellan stolparna?

Om taket är brett nog kanske man kan stå på längden i stället (som bilden nedan) då borde det gå in bra många fler bilar.

/Peter

post-1216-0-05530300-1341162376_thumb.jpg

Ställer vi oss enligt ditt förslag får det plats drygt 40 bilar om jag kommer ihåg rätt.

Och tittar man på gamla foton så ser det ut som om bredd och längd räcker utan problem.

Link to comment
Share on other sites

Vore bra om någon som är tidigt på plats kan kolla ur vi kan parkera för att få in så många bilar som möjligt under taket. Är enklare om vi slipper ändra då några har kommit och redan ställt upp sina bilar.

Skall bli kul att se så många sjuor samtidigt! Måste var någon form av rekord i år eller?

/Peter

Link to comment
Share on other sites

Blir det fullständigt panik kan jag släppa till 2 garage. (21 km 30 min enkel väg).

OBS: grusväg sista 2km.

Kan dock inte ställa upp o köra fram o åter.

Martin

Link to comment
Share on other sites

Vi tar med party tält tkll vår bil. Men jag har funderat på vart vi skall resa det. Är tanken att vi ska bo nere vid seketariatet eller uppe vid depån?

Det är ju bra att ha tältet om det regnar vid boendet men bökigare om man måste åka genom tunneln varje gång man ska ha verktyg.

//Jesper

Link to comment
Share on other sites

Hej

Blir platserna under taket peronliga parkeringsplatser eller? Är de inte till för dem som inte är ute och kör? med 10-15 bilar på banan så är det ju bara resterande 25-30 som skall stå i depå, det är väl under taken? Eller har jag missförstått det helt. Sedan får man väl ha sin mekplats med alla sina tillbehör i sin trailer eller bil, på så sätt kan alla njuta av taken mellan sina pass.

Kanske bara är jag som är ute och cycklar men det låter mest rättvist.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Hej

Sedan får man väl ha sin mekplats med alla sina tillbehör i sin trailer eller bil, på så sätt kan alla njuta av taken mellan sina pass.

/Fredrik

trailer eller bil ...... du åker väl sjua dit och hem 515.gif en 40-50 mil är väl inget smile.gif

Edited by LUPUS
Link to comment
Share on other sites

Nä visserligen inte men jag tänkte köra på banan inte åka runt, och när man kör kan oförutsedda saker hända med bilen. Jobbigt att inte komma hem då.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

vedde: Rättvisa eller ej --- > Ref inlägg #10 i denna tråd. --- Lös det på bästa sätt och jag är helt övertygad om att det kommer att gå bra, som allt annat vi löser inom klubben. ---

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Cealm - Det är jag övertygad om att det gör, mig gör det desamma var jag står - bara jag får köra! Jag är där för att åka bana inte stå under tak!

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...