Jump to content

Tomas m

Locost Sverige medlemsklubb
  • Posts

    287
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    14

Tomas m last won the day on April 27 2024

Tomas m had the most liked content!

Reputation

184 Excellent

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Tomas Mårtensson
  • Ort
    Tierp
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

2,406 profile views
  1. Påbörjat byte från TD025 turbo till en VW K03, förhoppningsvis bättre flöde och orkar med lite mer effekt.
  2. Jag har styrleder från en Suzuki Jimny på min.
  3. Bygg bilen bredare så du får plats med valfria stolar. Om du ändrar dig från glassätarbil till trackdaybil. Om du bygger med motorn bak så får du mer plats då du kan bygga utan kardantunnel. Så behöver inte bli så bred. Sök på ”midlana”.
  4. Gör ett x som du fäster i skruvarna till bärarmarna så går det att ta bort vid behov.
  5. Ser ut att bli körbart till våren. Saknar du dessa stag?eller är dom bortkapade? Om inte blir den betydligt styvare med dom på plats. God jul / Tomas
  6. Nya spridare på BF. Från original 200cc till 370cc och nu 613cc som förhoppningsvis ska räcka. Annars blir det dubbla rader.
  7. Jag använde en styrväxel från en högerstyrd Golf 1a som jag har kortat och monterat upp och ner.
  8. Lägg upp lite bilder på den avklädda framändan. Rikta så allt är hyfsat rakt, kapa bort dom krokiga delarna och på med nya raka rördelar. Bästa är troligen att få sätta upp den i en riktbänk så det finns något att trycka/dra emot. Eller spänna fast den i något stabilt.
  9. Hej. Har hittat en gammal banracingbil som jag blivit sugen på. Den har plastfront, bur, ombyggd fram och bakvagn och utbytt motor. Den är inte med i registret. Är det möjligt att gatregga en sådan bil om den uppfyller krav med belysning mm. Amatör eller ombyggt? Eller omöjligt? /Tomas
  10. Det går säkert att lösa men nu är den ihopsatt och ska lyftas i. Var inne på att svarva av kolven men det får bli en annan gång. Rasar den igen får det ev bli en VW 1.0 tsi dom ska klara 200hk utan att öppnas. Den är betydligt kraftigare byggd än Toyota motorn jag har nu.
  11. Dessa ytor på kolven sticker över kanten på blocket och passar in i förbränningsrummet med motsvarande yta där med litet spel i mellan. Och risken för spikning kan öka om avståndet ökar. Ökas det över en viss gräns så minskar risken, men då behöver kolven svarvas av. Vill mest få igång bilen igen utan att behöva bygga om för mycket. Den spikar inte på e85 så jag kör vidare på det så länge. (vid större effektökning är det bättre att välja en annan motor)
  12. Finns bara en tjocklek på packningen till denna motor. Om jag fattat rätt så finns risk för spikning om jag ökar spalten mellan kolv och cylinderhuvud. Motorn åker i med orginalkomp, jag kör på E85 så funkar med de tryck jag kommer köra.
  13. Brukar skilja på olika typer av knutar. Inre brukar ha ett tunnflytande brunt fett (tripod). Yttre enligt bilden.
  14. Här monteras den på en Aygo/c1
  15. Hej. Det är från en VW 1,4tsi dom har både kompressor och turbo. Är till salu om någon är intresserad. (såld)
×
×
  • Create New...