Tomas m
Locost Sverige medlemsklubb-
Posts
287 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
14
Tomas m last won the day on April 27 2024
Tomas m had the most liked content!
Reputation
184 ExcellentProfile Information
-
Kön
Kille
Profile Fields
-
Namn
Tomas Mårtensson
-
Ort
Tierp
-
Locost-status
Har byggt locost
Recent Profile Visitors
2,406 profile views
-
Påbörjat byte från TD025 turbo till en VW K03, förhoppningsvis bättre flöde och orkar med lite mer effekt.
-
Jag har styrleder från en Suzuki Jimny på min.
-
Bygg bilen bredare så du får plats med valfria stolar. Om du ändrar dig från glassätarbil till trackdaybil. Om du bygger med motorn bak så får du mer plats då du kan bygga utan kardantunnel. Så behöver inte bli så bred. Sök på ”midlana”.
-
Gör ett x som du fäster i skruvarna till bärarmarna så går det att ta bort vid behov.
- 2,156 replies
-
- motorbyte #2
- motorbyte 3
-
(and 1 more)
Tagged with:
-
Ser ut att bli körbart till våren. Saknar du dessa stag?eller är dom bortkapade? Om inte blir den betydligt styvare med dom på plats. God jul / Tomas
- 2,156 replies
-
- motorbyte #2
- motorbyte 3
-
(and 1 more)
Tagged with:
-
Nya spridare på BF. Från original 200cc till 370cc och nu 613cc som förhoppningsvis ska räcka. Annars blir det dubbla rader.
-
-
Lägg upp lite bilder på den avklädda framändan. Rikta så allt är hyfsat rakt, kapa bort dom krokiga delarna och på med nya raka rördelar. Bästa är troligen att få sätta upp den i en riktbänk så det finns något att trycka/dra emot. Eller spänna fast den i något stabilt.
- 2,156 replies
-
- 1
-
- motorbyte #2
- motorbyte 3
-
(and 1 more)
Tagged with:
-
Tomas m started following Registrera gammal banbil
-
Det går säkert att lösa men nu är den ihopsatt och ska lyftas i. Var inne på att svarva av kolven men det får bli en annan gång. Rasar den igen får det ev bli en VW 1.0 tsi dom ska klara 200hk utan att öppnas. Den är betydligt kraftigare byggd än Toyota motorn jag har nu.
-
Dessa ytor på kolven sticker över kanten på blocket och passar in i förbränningsrummet med motsvarande yta där med litet spel i mellan. Och risken för spikning kan öka om avståndet ökar. Ökas det över en viss gräns så minskar risken, men då behöver kolven svarvas av. Vill mest få igång bilen igen utan att behöva bygga om för mycket. Den spikar inte på e85 så jag kör vidare på det så länge. (vid större effektökning är det bättre att välja en annan motor)
-
Finns bara en tjocklek på packningen till denna motor. Om jag fattat rätt så finns risk för spikning om jag ökar spalten mellan kolv och cylinderhuvud. Motorn åker i med orginalkomp, jag kör på E85 så funkar med de tryck jag kommer köra.
-
Brukar skilja på olika typer av knutar. Inre brukar ha ett tunnflytande brunt fett (tripod). Yttre enligt bilden.
-
Här monteras den på en Aygo/c1
-
Hej. Det är från en VW 1,4tsi dom har både kompressor och turbo. Är till salu om någon är intresserad. (såld)