Jump to content

Arto

Locost Sverige medlemsklubb
  • Posts

    496
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    32

Arto last won the day on September 5 2024

Arto had the most liked content!

Reputation

350 Excellent

About Arto

  • Birthday 03/01/1961

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Gottröra

Profile Fields

  • Namn
    Arto Rajakangas
  • Ort
    Gottröra
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

4,305 profile views
  1. Grattis Chribbe! Det här måste ju vara någon sorts rekord, otroligt! Jag får nog fixa en medalj till dig för effektivaste GT40-bygge! Lite slipgrund och lack så är det väl besiktat och klart veckan efter påskhelgen, med den takten tänker jag?
  2. Ja-jäv***ar, GT40-centrum förflyttar sig från den där ön till Svedala, snyckt!
  3. Det var f*n, klurigt! Din ide´, inte min. Hoppas det funkar och att du nu får ratten på höger sida oxå
  4. Meeeen va f**n , tänkte inte på det! Det stämmer alltså: Det är verkligen INGENTING som passar på en GT40 Men det blir sexigt!
  5. Vackert, snyggt jobbat! Jag måste medge att det är lite extra sexigt med spaken i tröskeln och du slipper mankemanget med att jobba dig runt motorn, love it!
  6. Jag tror inte det är någon jättestor fara då dimensioneringen är för att orka i smällkalla vintern. Jag gissar att start i -25 grader inte är vardag? Är det inte bara att prova? F.ö. riktigt läckert bygge, kul att följa! Edit: Har sett att det finns 90-graders oljefilteradaptrar, om det kan hjälpa?
  7. Jag tänker att efter besiktning behövs ingen ruta liggandes om man har en försäkring som täcker.
  8. Arto

    Stolar GT40

    Det finns 2st. nya/oanvända stolar till salu passande GT40. Bilderna får tala för sig själv. Pris 3.500/st. Skicka PM vid intresse
      • 2
      • Like
  9. Tack Chribbe för det trevliga garagebasöket går, fantastiskt kul! Det finns en hel del olika varianter gjorda på det där med soppan från två tankar. Jag valde att ha en lågtryckspump från respektive tank till catchtanken där högtryckspumpen sitter. Överflödet från catchen går till soppatanken på passagerarsidan, sedan en ledning som går från överkant på passagerarsidan, som flödar över till förarsidan. När soppan börjar ta slut i första tanken slår jag över en vippströmbrytare och tar soppan från passagerarsidan dit även returen går. Lösningen funkar för mig men det finns många sätt att "flå en katt".
  10. Tack! Anlöpning känns rätt! Man tappar ju Svenskan när man U-tubar och surfar på utrikiska.🙂
  11. Det där känner jag igen, man får lära sig och prova på mycket nytt när man snickrar bil, men det genererar ju oftast en hygglig dos glädje när man råkar lyckas. Jag antar att ni har koll på "aneeling". F*n vet vad det heter på Svenska, inte glödga väl, när det gäller aluminium? En metod är att måla på med tusch där man vill ha det mjukare, värma på med gas/gasol till tuschet är helt borta. Försiktigt, då mest på kanterna så det inte bara säger "ploff" 🙂
  12. Här finns brickor att tjöpa om lösnings-behov skulle uppstå.🙂 https://www.wiberger.se/produkt/din6319
  13. Hurraaa, pensionen är räddad!😄 Det är bara att kopiera på, jag har snott en hel del i min tur. Just huvlås-lösningen kommer från SGT-Mick. F.ö. imponerar engagemanget och takten på realiserandet. Det ser väldigt bra ut, kämpa på!
  14. Japp, håller med. Motorn ska heller inte "hållas på plats av kylrören" vilket är risken om slangarna är för korta. Det finns även slangar som är förstärkta och som funkar bra även i längre längder på sugsidan. Jag har silikonslangar i min bil men är inte jätteförtjust i dom, ser egentligen inga problem med vanlig EPDM vad gäller hållbarhet. En fördel med Silikon är betydligt smidigare med av/på, speciellt om det är trångt.
  15. Känner igen känslan vid "allvarligare" ingrepp. Mindre vanligt med dom mindre bakljusen. Vackert, det blir snyckt det där. Härligt f.ö. att se aktiviteten på forumet (och i garagen). Man blir riktigt glad!
×
×
  • Create New...