Jump to content

swedishGT40

Locost Sverige medlemsklubb
  • Posts

    1,588
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    67

swedishGT40 last won the day on October 19

swedishGT40 had the most liked content!

Reputation

523 Excellent

About swedishGT40

  • Birthday 11/05/1982

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Västmanland

Profile Fields

  • Namn
    Daniel Lorenz
  • Ort
    Västerås
  • Locost-status
    Övrigt

Recent Profile Visitors

8,549 profile views
  1. Han är aktiv, det går inte fort dock. Men bra pris jämfört med konkurrenterna.
  2. Finner det svårt o skriva alla uppgifter man kräver, då swish inte tillåter så många tecken i meddelanden.
  3. Pulat med härvan för sprutet idag. Kontakterade om för spridarna så den delen är klar, samt rivit någon enstaka tråd som inte ska användas. Ska komplettera med 8-10 trådar för separata tändspolar o bestämma placering för interface mot instrumenthärvan. Kommer behöva komplettera med lite kontakter o annat innan allt är på plats dock.
  4. Bra tips båda två, får kika på det när allt är på plats o funkar 😊 Idag tog bakre avgassystem sin plats. Gjorde enklare fästen som tillåter lite finjustering av position också. Nu kan man fixa grenrören o bygga ihop med flex/fläta sista biten för att kompensera för det faktum att det är stumt monterat 😆
  5. Behövs det tro Per? Aldrig behövt göra det förr, men har å andra sidan inte haft motor med stift mellan avgasportarna heller så 😆 Provade ut dämparpaketet för o se om det var möjligt o få plats med. Det går, men var en del vridande o klurande innan de gick in med nån cm marginal mot karossen. Ska bygga fästen från sidan på lådan som håller upp paketet sen. Förresten, någon som har tips på billigt ställe o få grenrör blästrade på inom Västmanland med omnejd? Behöver få rent dom innan jag kapar upp vid flänsen o vinklar om dem dit jag vill ha dem. Pulade även ihop bakre växellådsfästet så jag kan mäta in allt som ska ansluta runt motorn nu.
  6. Tången för o kunna göra iordning tändkablarna kom idag, så nu är tändkablarna på plats.
  7. Kommer senare, men för att spara tid o göra det enklare(tar ett jävla tag o tillverka bra grenrör) så kör jag dem jag har som första steget.
  8. Bra tips mildseven. Just i detta fall är montaget redan gjort däremot. Kikade ner i flänsen för o se när det passade vettigt. Borde funka de med. Idag har jag slutmonterat spridare, brygga, soppaslang osv. Även kollat frigång för filter o grenrör (original från mustang) som med lite omvinkling av flänsen ser ut att kunna användas. Det spar mig massvis med jobb 😊 Skulle nog behöva byta till ovalt filter dock, då jag inte vill kapa i delningsplanet. Ska kika frigång mot ruta också innan beslut tas.
  9. Insuget monterat o klart. Intressant passform när man kan skjuta det fram o tillbaka minst 5mm. Lite väl stor frigång i hålen kan jag tycka, men men.
  10. Holley terminator X MPFI. Och sprutet kan justera per cylinder, både tändning och soppa. Så optimalt vore såklart EGT på samtliga, men samtidigt tror jag det kan bli överkurs. Får se vart jag landar tillslut.
  11. Oklart hur jag gör. Sprutet verkar inte vara förberedt för EGT "out of the box", jänkarna är snåla med vad man får. Men finns CAN moduler o annat man kan köra för att få in EGT. Men en 8kanals modul samt 8st EGT med svetsadaptrar är mycket pengar.
  12. Närmar sig nu, bara fästen kvar för railsen.
  13. Borrat för spridare ikväll. Återstår o borra railsen och fixa fästen så det håller sig på plats. Ser ut o bli hela 1mm marginal mellan rail och armarna till spjällen 😆
  14. Personen har inte utfört magi, utan helt enkelt använt sig utav ett original svänghjul och matchat balansen på mitt nya. Vet inte om det funkar än då motorn inte är redo att startas, men i teorin borde de funka iaf 😅
×
×
  • Create New...