-
Posts
1,604 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
67
swedishGT40 last won the day on October 19
swedishGT40 had the most liked content!
Reputation
540 ExcellentAbout swedishGT40
- Birthday 11/05/1982
Profile Information
-
Kön
Kille
-
Plats
Västmanland
Profile Fields
-
Namn
Daniel Lorenz
-
Ort
Västerås
-
Locost-status
Övrigt
-
Niclas GT40 Bygge -AK Sportscar/SGT
swedishGT40 replied to Niclas Börjeson's topic in Våra GT40 Bilar
Kör du med termostat så kan du cirkulera genom expansionskärlet och/eller kupevärmaren(vilket det troligen inte föreligger något behov för på sommaren) Så det är inte stopp i flödet bara för att termostaten är stängd, det går bara inte igenom kylaren vilket väl är avsikten. Med det sagt så tycker jag det var bra summerat, och jag instämmer nog med att man bör köra termostat för att skona motorn. Högflödespumpen man kör lär leverera tillräckligt flöde ändå skulle jag tro. -
Niclas GT40 Bygge -AK Sportscar/SGT
swedishGT40 replied to Niclas Börjeson's topic in Våra GT40 Bilar
Hej Niclas, ska du köra ett färdigt termostathus, eller ska du fixa fläns o svetsa egna rör för o få det som du vill ha det? (Jag är inne på det senarenämnda men söker mått för flänsen för utskärning) Och hur tänker du med termostatens vara eller icke vara, ska du köra utan och reglera med pumpen bara, eller ska du köra minflöde på pumpen och använda termostat också för att få den körvänligare? (Är själv kluven i frågan, men är nog inne på termostat, men det drar med sig att jag måste få till ett bypassrör för kupevärmen. Man skulle gått på elektrisk värme på framrutan istället...) -
Pillade med remsidan idag. Provisoriska fästen för pumpen på plats, så nu kan jag se att det går o dra ner rör från termostaten innanför pumpen och fram till rören i tunneln. Bestämt position för generator o ac också, men måste köpa annan variant på acn för att få in den, så väntar på leverans där. Generatorn ska jag svarva en passhylsa till som ska bultas in i toppen, och sen ta fram fästplåtar för att få allt på plats innan jag skickar slutliga plåtar på utskärning. Hade lite slang hemma för att ansluta pump och tunnelrören, så det åkte på plats också. Konstaterat med nya layouten att jag även kan återanvända original remskiva, så den kan efter att alla fästen är klara, skickas på blästring o lack. Någon som råkar sitta på ritning för termostatflänsen? Måste tillverka egen lösning för att det ska bli bra. Varför passar inga kot till denna bil tro? 😆
-
Niclas GT40 Bygge -AK Sportscar/SGT
swedishGT40 replied to Niclas Börjeson's topic in Våra GT40 Bilar
Snacka om o gå med exakt samma tanke. Precis på dom placeringarna tänkte jag montera mitt också, och är lika irriterad att dom inte gör gen/ac kit för gt40 🤣 Dock måste jag förskjuta fram acn någon cm troligen för frigång runt oljeadaptern och tråget. Hur ser det ut där för dig? Bara så du inte råkar ut för strul längre fram tänker jag. -
Niclas GT40 Bygge -AK Sportscar/SGT
swedishGT40 replied to Niclas Börjeson's topic in Våra GT40 Bilar
Tips, skit i svetsen. Använd silverlod istället. -
330*495 centrerat och mätt från framkant av hyllan. Jag skulle dock valt att bredda aningen om du ska ha runt filter, ska du ha ovalt eller trattar så blir hålet bra dock.
-
Kan kika ikväll om jag kommer ihåg.
-
-
Gjorde passagerarsidans avgas igår, vart bra tills jag försökte stänga huven... Bara o göra om. Så idag tog jag ner allt igen o gjorde förarsidan med fokus på frigång ventilkåpor och hålla nere systemet för huven. Resultatet vart framgångsrikt 😊
-
Ok, intressant information. Tack för att du delar med dig. Hade du insug med air gap på då, eller ett lägre byggande insug? Pulat vidare med härvan lite. Klantade på första kontakten till tändapolarna, så väntar på en ny, men övriga är klara o ska lindas när sista tråden för jord till topparna läggs in. Har även fått grenrören blästrade och målade innan jag har kapat bort flänsen för o kunna svetsa in 3" börjar och flexbitar så det går att ansluta till bakre systemet 😊 Kompletterande målning sker efter färdigsvetsat system.
-
Ska vi ralliera lite så kan man också utöva hävd. Jag hävdar alltid bestämt redan från start att garaget och all förvaring jag erfordrar är mitt. Har funkat genom alla år, eller är det därför man bytt tant några ggr kanske? 😆
-
Finns det inte rum i huset du kan ta i beslag? Jag hade bakre huven i matsalen ståendes mot väggen i 1,5 år 😆
-
-
Bra tänkt Jocke. Jag har dock ingen ecu i spjällhuset. Så förhoppningsvis är det inga problem 😊 Idag gjorde jag tråkiga saker som behövs för o färdigställa kupén. Täcklock bakom fotbrunnen och lackat ramen till pedalstället.
-
Fixat packning o molterat spjället. Skulle verkligen behöva få iväg grenrören på blästring dock, men min tidigare kontakt har bytt yrke o jag står handfallen. Någon som har tips på smidig o kostnadseffektiv kontakt för detta ändamål i Västmanland?