Jump to content

ulwe

Locost Sverige medlemsklubb
  • Posts

    277
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    23

ulwe last won the day on January 21

ulwe had the most liked content!

Reputation

156 Excellent

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Ulf Westberg
  • Ort
    Älvängen

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. En kompis/arbetskollega gjorde en plugg likt original F40 på centrumdelen, åkte till Fundo och fick gjort 5 stycken. Vet inte vilka fälgbanor han använde. Om det är intressant, DM så kan jag förmedla kontakten. Han sålde bilen halvfärdig för ett gäng år sen.
  2. Bra att veta att en sån är vettig, hade redan en bookmark.
  3. Avskyr att göra el, motogadget är ju vettig och billigare än Maxxecu PDM, gadgeten vill att jag skaffar en ny telefon dock, iPhone5 nu, meeen batteriet är ju klent i den i alla fall 😂
  4. Hej, är det någon som har erfarenheter av liknande som på bilden? Prisvärt ja, men är det någe bra? Finns med bra namn (Painless) eller inga namn alls.....
  5. Blinkersspaken kan jag få användning för, ska börja med elen snart. Jag finns i Älvängen, åker du mot Göteborg nån gång ?
  6. Har en Jaguar S-type, dom är känsliga på batterispänning och den svek mig en gång, elektriska handbromsen släppte inte 🥵 . Efter det så kollade jag med scanverktyget, man kan se batterispänningen live och vid start droppade den till 8.8 V ungefär, det var nog det som fick handbromsens styrbox att få ett spel. Iallafall, efter start så laddar den över 15 V i ungefär en minut för att sen gå ner tilll 14.2 - 14.5 (kommer inte ihåg exakt.....). Så ditt fenomen kanske ska vara så? Ingen aning om den intelligensen ligger i generatorn eller i bilen?
  7. För mig handlar det om hur mycket generatorn lämnar med motorn på tomgång, detta pga 1timmes köer in på bilträff en go sommardag med allt igång, då vill man verkligen inte att fläktarna tar den sista strömmen ur batteriet.... Senaste 150A generatorn jag skaffade kom med ett diagram på generatorvarvtal vs effekt. Sen är det såklart hälsosamt att inte övervarva generatorn på motorns toppvarv heller!
  8. Car builder solution har en mjuk jag tänker skaffa, köpte en 100% godkänd och riktig, men den är ALLDELES för styv, kanske går att montera om man kokar den först, men.....
  9. ulwe

    Wingnut

    Remspännare på plats.
  10. ulwe

    Wingnut

    Efter att pratat ECU med folk, så blev jag rekommenderad att sätta ett 36 - 2 tandhjul på vevaxeln, original på min årsmodell är 12 för insprutningen är semisekventiell, nyare årsmodeller har hel sekventiell. Så senare årsmodell är på plats. Skaffade en ultraljudstvätt, funkar vettigt att göra ren plastbitarna, men aluminium blir inte bra, blir bara svart oxid. Skaffade saltsyra för att ta bort det svarta...... stack rätt så fränt i näsan, och var lika svart ändå, i fortsättningen så ska det ske utomhus!! Tänk vad lite återmontering och vit färg kan göra för humöret, wow Remspännarkonsolen är fylld med "metallepoxi", planerar att fräsa ner det och den andra brythjulskonsollen.
  11. ulwe

    Wingnut

    Nu sitter det en Bosch tempgivare i spjällhuset. Helgen hade focus på remkretsen, AC borttaget sen länge, nu försvann servopump, remspännare och 2 brythjul. Trimmade ner alumimiumhusen, och pressade i en alu-stav i den ena. Remspännarhuset har ett hål, tanken där är att fylla hela utrymmet med metall-epoxi och slipa / fräsa ner sen. Nästa steg att göra en old-school remspännare. Tar med en bild hur originalet ser ut. Hur tvättar man ren en generator? 30 år olja o smuts. Den är på 120 amp så den räcker förhoppningsvis till, men ser ju vedervärdig ut.
  12. ulwe

    Wingnut

    Bränsleslangarna är AN6 med PTFE slang för att vara framtidssäkrad, just nu är ju etanolhalten reducerad men den kommer väl tillbaka. All EGR är nu borttaget för att komma åt bättre. Bränsle in i första railen kopplas vid original dämpklocka via en banjo till Honda, bränsle retur vid original regulator. Tanken är byggd i England, inklusive allt. Pågår även en del aktivitet med instrumentbräda, men efter 3 års plastande behövdes nåt annat som t.ex. motorpyssel. Värmepaketet har dock fått en plats bakom instrumentbrädan.
  13. ulwe

    Wingnut

    Håller på med dragning av bränsleslang, i det ingår modifiering av spjällhuset, som original är begåvat med traction control, det tas bort. Följer instruktionerna i den här videon, han vet allt om dessa motorer men är jobbig att lyssna på 😬. Har kommit halvvägs, hålen för TRACS spjällaxeln utnyttjas till luftslang till tomgångsmotorn på ena sidan, råkade av nån anledning ha en 1/2" BSP gängtapp så slangnippel är beställd på båtfirma. Och i andra hålet sätts tempsensor.
  14. Fysiska besök hos lackerare borde hjälpa, med bilder på bygget i handen för att öka engagemanget. Mitt cobrabygge för länge sen togs emot av lackägaren med motiveringen att han ville ge killarna något annat än bara kofångarhöljen, att istället göra hel bil med separat ram och massor av småprylar.
×
×
  • Create New...