Jump to content

janne85

Locost Sverige medlemsklubb
  • Posts

    350
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    16

Everything posted by janne85

  1. Dom extra gängade anslutningarna ser ut att vara till automatlåda. Ligger då en slinga i den gaveln som automatlådeoljan cirkulerar i. Den grejen du har ringar i på andra bilden är en dränering/avtappning för kylarvätskan om man vill tömma systemet. //Janne Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
  2. Det blev försäkring hos Bilsport. Fick bra bemötande och helt okej pris så kändes rätt :D Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
  3. Då har det gjorts ett enskilt godkännande hos Fordonsprovarna i Göteborg och det gick utmärkt. Inga anmärkningar och bilen har fått sitt regnr. Allt gick på 40 minuter. Nu är det bara att vänta på nummerplåtar så man kan hinna åka lite. Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
  4. Vilket försäkringsbolag ska man välja för att få så bra försäkring som möjligt. Vad jag förstått om man väljer bilsport/mc så får man inte använda bilen som bruksbil till jobbet och affären tex. Pratade med LF då jag har andra försäkringar där men dom kunde bara fixa en trafikförsäkring på min bil. Kom med input tack. //Janne Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
  5. Idag dök äntligen mina Sfro 2 papper upp efter att allt blivit granskat. Läste igenom dom och blev glad när jag läste Luigi De Barones kommentar på "Allmänna körintryck/egenskaper" :-) Imorgon blir det att boka tid för enskilt godkännande och hoppas inte hela hösten måste regna så man kan få åka lite iallafall :-) Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
  6. Tack :-) Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
  7. Då har jag ikväll fått gjort SFRO 2 besiktning hos Ludde i Vårgårda. Ludde hade inget att anmärka på utan han tyckte bilen fungerade väldigt bra. :-) Efter första provkörning så fick vi justera till bromsbalansen då han tyckte den bromsade för lite i bak. :-) Sen tog han en längre provkörning och när han kom tillbaka så sa han att bilen kändes bra att köra, fjädring, hjulupphängning och styrning fungerade bra, bromsar fungerade bra. :-) Det som saknades enligt honom var effekten :-) Sen tyckte han att bilen skulle passa bra med bredare bakdäck, han tyckte jag kunde sätta på 245 däck utan att skämmas. Det enda som fattades va material intyg på ramen så det mailade jag när jag kom hem så nu väntar jag bara på att allt ska granskas innan jag kan beställa tid för enskilt godkännande. Så man kan ju säga att jag e väldigt glad nu att jag fick så bra betyg på bilen. Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
  8. 7*17" fälgar 4*100 et38, 215/45 däck som e snedslitna. Behöver ny lack då det kommit vinkelslip spån i lacken. Pris 1000kr Bosch vattenpump till chargecooler. Endast provmonterad. 19mm anslutning. Pris 600kr SÅLD. Finns utanför Vara och nås via forum eller 0702388764 /Jan Ullström Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
  9. Då var bullerprovet avklarat med lite marginal. Med endast en oval 2,5" dämpare 42cm lång så blev resultatet 83,9dB. Besiktningsmannen tyckte bilen gick bra fast han hade några saker som jag måste åtgärda tex: Förlänga bälteslåsen, dom sitter för långt ner mellan stolen och tunneln så är svåra att komma åt. Flytta tändningslåset, sitter monterat där jag har vänster knä. Fixa gasresponsen. Motorn tvekar lite när man gasar från tomgång och även om man ligger i jämn fart och ger på gas. Får ta kontakt med min mappare och diskutera detta. Annars ser jag fram emot Sfro2 den 3/9. Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
  10. Igår gjordes en hjulinställning samt corner-weight på bilen. Vikt tom med nästan full tank landade på 698,5kg Med mig i sätet så blev det 773kg [emoji3] Viktfördelning 41/59% fram/bak Viktfördelning över diagonalen landade på 50/50 [emoji3] Sfro 2 är bokat hos Ludde, dock lång väntetid så 3 september blev det. Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
  11. Nu börjar det närma sig sfro2. Finishen på bilen finns det mycket att göra med. Skärmarna har massa luftfickor mellan Gelcoat och glasfiber så det får nog bli att spackla upp dom och gjuta av under kommande vinter. Så för tillfället blev det mattsvart sprayfärg på alla delar bara för att få den besiktigad och klar. Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
  12. Nån som har 2 bult i 10,9 unf 7/16". Ska se ut som den på bilden. Mått under skallen runt 13mm. Nås på 070-2388764 //Jan Ullström Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
  13. Nu va det länge sedan det uppdaterades här. Har hänt lite sen dess. Börjat få ordning på karossdelar. I lördags lastades bilen och kördes till Härryda där den blev mappad.. Började bra men efter en del grundjusteringar och lite belastning så tappade motorn en cylinder, stiften togs ur och kollade, inga uppenbara fel, testade och knackade ihop stiften( BCPR6ES). Nytt test och nu funkade bilen som den skulle. Kan va en spole som inte hänger med som den ska. Redan vid första svepet på fyrans växel så började bilen blåryka lite grann, troligtvis högt vevhustryck då motorn gått 22000 mil och är orörd. Vid första svepet så gav den 142 Hk på hjulen, ca 159 Hk i motorn. Detta vid 0,4 bars laddtryck. Då jag ville ha runt 150 i motorn så började vi sänka tändningen tills vi hamnade på 136hk på hjulen, alltså 151hk i motorn, där nöjde vi oss, för att inte riskera att motorn skulle ta skada. Fortfarande 0,4 bara laddtryck. Vi upptäckte även att lambdan betedde sig underligt i mellanregistret så och det gick inte riktigt få kläm på varför, kan vara nån spridare som inte är som den ska. Kommer köra med motorn som den är denna säsongen och under vintern kommer den troligtvis plockas ur och renoveras samt montera nya spridare och tändspolar.. Men nu har jag iallafall papper på 151hk så nu ställs siktet på att få den färdig och göra sfro 2, bullerprov och till sist enskilt godkännande. Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
  14. Monterat Wilwood 4-kolvs ok. Även bokat tid för mappning den 5 maj. Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
  15. Tack för svar. Då kan jag placera den där jag tänkt. Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
  16. Är det godkänt att placera den bakre registreringsskylten till höger om bilens mittlinje? Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
  17. Tror inte du blir besviken. Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
  18. Mina är iallafall märkta med 1a och 2a så dom är godkända för att använda som både framblinkers och bakblinkers på bil. Fick tipset från denna tråden. http://forum.locostsweden.se/index.php?/topic/12936-Tipstråden-för-lampor-(strålkastare,-blinkers,-bakljus-etc) Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
  19. Köpte dom på www.brands4bikes.se. Sök på Micro 1000 Extreme så hittar du dom jag köpte. Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
  20. Dom blinkersen jag valt har rätt märkning för användning på bil så det ska inte vara några problem. Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
  21. Fått tillverkat fästpinnar för mina MC blinkers samt fäste för baklampor. Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
  22. Har 2st Brembo 4-kolvs ok som jag inte har användning för. Kommer från alfa romeo 159 och är anpassade för 305*28mm bromsskiva. Ingår inga fästbyglar, sitter halvslitna bromsbelägg i. Pris: 2800kr och kan skickas. Finns utanför Vara och nås på pm, eller [email protected] //Janne Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
  23. Då va ursprungskontrollen godkänd. Har inte hänt så mycket med bilen pga avsaknad av varmgarage. Får se hur mycke som kommer bli gjort under vintern, annars får det bli ett ryck till våren igen. Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
  24. Fått hem skärmar och skurit till dom lite grovt. Passar bra runt mina 17". Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
  25. Tack för svar. Då får det bli originalet. Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
×
×
  • Create New...