Christoffe Posted December 6, 2015 Share Posted December 6, 2015 Tjena alla bilbyggare. Jag ska presentera mig lite heter christoffer är 23 år och jobbar som rörmokare i Stockholm men bor i Norrtälje. Har hängt här ett tag kollat bilder och samlat info och smarta lösningar Nu var det dags. Med detta tråkiga väder så är det lika bra att låsa in sig i garaget och bygga en bil! :) Ram: blev en McSorley 400 för jag ville ha en liten bil men lite extra bredd Motor: är tanken Volvos 2.0t från s40/v40 Växellåda: blir m90 från volvo 960 Bakaxel: vart en stel 1031 volvo det me Framspindlar blir också volvo med 142 spindlar Resten kommer längs vägen det jag är mest nervös över är ju fram upphängning geometri i fram vagnen men det tar vi när jag kommer dit Ramen är ihop punktat Rengöring av växellådan Och här börjas fixning av bakaxel. Har en spricka i linsen på kameran så ber om ursäkt om dom är lite suddiga Mvh christoffer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petta_B Posted December 7, 2015 Share Posted December 7, 2015 Välkommen volvobroder! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christoffe Posted December 7, 2015 Author Share Posted December 7, 2015 Tackar ! Kollat in din tråd en del! Fin bil du byggt Petta! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christoffe Posted December 9, 2015 Author Share Posted December 9, 2015 Hej igen ! Har fortsatt idag med att måla bakaxel och svetsa ramen. Inget roligt att se på kort. Någon som kan en sida med bra pris på ledlänkar? Mvh c Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted December 10, 2015 Share Posted December 10, 2015 http://www.mcgillmotorsport.com/rod-ends-bearings-metric-rod-ends-accessories/ Racing series med kevlar och teflon 150:- för en M12 vill jag minnas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...