Jump to content

Vilket Kopplingshus / Sprängkåpa Mellan Zetec Och Typ 9


DomiSeven

Recommended Posts

Ok, det här borde ju ha varit uppe tidigare (men jag hittar inget) eller så är det så självklart att ingen frågar :P

Jag saknar kopplingshus mellan Zetec 2.0 och Typ-lådan. På vilka bilar kan man hitta ett sånt?

Jag har kollat bildelsbasen efter kopplingshus till Sierra, Focus, Mondeo, Scorpio, Capri och nu till sist Granada.

Det enda jag hittar är denna som är till en Granada. Passar den mellan en Zetec och en Typ-9 låda?

Om inte vilka modeller är det som passar?

Link to comment
Share on other sites

Den bilden ser inte ut som dom två Typ 9 kåpor jag har, däremot ser det ut som den passar V6:an

"klockan 2 & 3" så sitter det 2 hål som skall vara rakt uppåt på blocket, på den andra kåpan jag har

(en rak 2,0 SOHC, pinto? ) så är det ca. 2-3 cm bredare mellan hålen

om det kan vara till någon hjälp.....

//Toffe

Link to comment
Share on other sites

Ja jo det kan ju hjälpa lite, då vet jag att just den inte passar :)

Sen kom jag på att jag nog kan sluta leta efter kopplingshus från focus och mondeo :P

Redigering:

Jag ska ringa på ett par Typ-9 idag och fråga om det sitter sprängkåpor på dem.

Edited by DomiSeven
Link to comment
Share on other sites

Problemet är löst, tror jag..

Vi får se när jag hämtar ut växellådan som de lagt undan åt mig, det skulle sitta kopplingshus, växelspak, urtrampningslager osv osv på den så det lät ju bra på telefon i alla fall.

Får åka dit på fredag och checka.

Är det så att kopplingshusen brukar sitta på växellådorna och det är därför jag inte hittar nåt om jag bara söker på lösa kopplingshus?

Man lär sig nåt nytt varje dag, speciellt när man inte kan nåt från början :blink:

Link to comment
Share on other sites

Som sagt, den vanliga sprängkåpan/kopplingshuset från typ 9 med fyrcylindrig motor passar Zetec.

Delen du länkat till på Bildelsbasen passar som sagt V6 och då typ 5-lådan, inte typ 9. Så den är ganska värdelös för dig ;-)

/Gustaf

Link to comment
Share on other sites

Som sagt, den vanliga sprängkåpan/kopplingshuset från typ 9 med fyrcylindrig motor passar Zetec.

Delen du länkat till på Bildelsbasen passar som sagt V6 och då typ 5-lådan, inte typ 9. Så den är ganska värdelös för dig ;-)

/Gustaf

Just, men jag har en Typ9 från en Sierra med kopplingshus som väntar och den ska ju funka.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...