Jump to content

fege

Ledningen
  • Content Count

    1089
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    26

fege last won the day on August 11

fege had the most liked content!

Community Reputation

91 Excellent

About fege

  • Rank
    Forum Adicted
  • Birthday 01/20/1975

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Fredrik Pousard
  • Ort
    Lindome
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

9025 profile views
  1. Då skall vi se om jag kommer ihåg rätt... 🙂 Jag köpte kolfiberhylsor rostfria, gavlar och perforerat innerrör från PJ. Övrigt hade jag hemma men det var bara en bit rakt rör och en kapad 60 gradersböj till ändrör. Kolfiberhylsorna var vardera 50 cm långa men den ena kapades av ca 10 cm. Hylsorna tejpades ihop på utsidan och plastades med epoxi och kolfiberväv på insidan. Gavlarna fästes med popnit för att kunna packa om dämparen och jag använde Aqoustafil som dämpmaterial. Funkade riktigt bra så länge man får skarven omlott inne i dämparen. Missade detta på första försöket och fick lite missfärgning av kolfibern precis dämpmaterialet var skarvat. Ljudvolymen var inte ett problem med min hojmotor i alla fall och jag hade marginal tillgodo vid mätningarna på Kinnekulle och Falkenberg.
  2. Jag skarvade två kolfibertuber från PJ Engineering. Lite klurigt men det gick att få till det hyggligt till slut.
  3. Det är mycket som sitter i huvudet på kullen... 🙂 I min "motorsvaga" (150 hk när motorn var ny 1999) sjua var det ett jämnt flyt som var nyckeln till bra varvtider. Bara broms på två ställen runt varvet och balansera så att man inte får släpp. Mitt chassi var ju ett helt annat men lite toe-in bak, något toe-ut fram och 2 grader camber bak och 2,7 grader fram. Avon ZZR däck eller Yokohama slicks och bilen vägde ca 450 kg. 57,37 s som personbästa men övre halvan av 56-tider skulle vara möjliga.
  4. Samma här! Tig från Shop River och kylare från Winner. 🙂
  5. Winner Racing http://www.winnerracing.com/
  6. Så är det! Lite matnyttigt i länken nedan. https://www.merlinmotorsport.co.uk/images/brakeclutchpartsl/Merlin Motorsport OBP.pdf
  7. För att få ihop loggfilen med filmen behöver du ett program. Jag har använt mig av Racerender (http://racerender.com/Products/index.html) men det kan finnas andra liknande program. Den externa gps-pucken använde jag för att få bättre uppdateringsfrekvens på loggfilen än vad min telefon kunde leverera. Det går säkert att använda Gopro loggen. Jag hade en Hero 2 så det alternativet var inte tillgängligt. Mic:en är en billig "slipsmikrofon" som sitter nere i sittbrunen på passagerarsidan. Ungefär där varvtiden syns på filmen ovan.
  8. Snyggt jobbat! Extern mic, loggerapp i telefonen, en extern gps-puck och sedan klippa ihop loggen med filmen i t.ex. Racerender. Då kan du analysera din körning ä'n bättre.
  9. På min sjua hade jag samma fästpunkter för midjedelen till 6- och 3-punktsbältena. De övre punkterna är nog svåra att få till med vettig geometri om man vill använda samma fästpunkter.
  10. fege

    500 Maxi

    Blir bra det där!
  11. fege

    Elektrisk Snöcross

    Du hinner säker bygga något annat i pauserna.... 😉
  12. Även jag kan bara hålla med. Riktigt bra möte med många bra diskussioner och idéer. 👍
×
×
  • Create New...