Jump to content

fege

Ledningen
  • Content Count

    1096
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    27

fege last won the day on October 1

fege had the most liked content!

Community Reputation

93 Excellent

About fege

  • Rank
    Forum Adicted
  • Birthday 01/20/1975

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Fredrik Pousard
  • Ort
    Lindome
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

9151 profile views
  1. Finns säkert på fler ställen men här är ett. https://www.carbuilder.com/uk/windscreen-wiper-kit
  2. På min MNR hade jag 2.0 grader negativ camber bak och 2,5 grader fram. Toe var satt till 1 mm in bak och en liten aning tou out fram. Som sagt, ett helt annat chassie och annan förare.
  3. Däck och fälg gör stor skillnad och på rätt ställe också (ofjädrad vikt). Bara ett byte till smalare fälgar och däck (slicks) på min gjorde 7,5 kg och då var det 13" både för och efter bytet. Var nere på 446 kg utan förare och soppa innan jag sålde den vidare. Men passa dig för viktträsket! Det är väldigt lätt att fastna där.... 🙂
  4. Nej då, inga problem med SFRO för min del.
  5. Jag hade spikband/hålband liggande hemma så det använde jag med remsor av gummimatta emellan.
  6. Högerkurvan runt Talludden efter chikanen kan ha den effekten... 🙂 Hade lite samma känsla första gången på Falken, sidokraft och kompression samtidigt gör att världen ställer sig på ända. Klarade mig från spyan dock. 🙂
  7. Då skall vi se om jag kommer ihåg rätt... 🙂 Jag köpte kolfiberhylsor rostfria, gavlar och perforerat innerrör från PJ. Övrigt hade jag hemma men det var bara en bit rakt rör och en kapad 60 gradersböj till ändrör. Kolfiberhylsorna var vardera 50 cm långa men den ena kapades av ca 10 cm. Hylsorna tejpades ihop på utsidan och plastades med epoxi och kolfiberväv på insidan. Gavlarna fästes med popnit för att kunna packa om dämparen och jag använde Aqoustafil som dämpmaterial. Funkade riktigt bra så länge man får skarven omlott inne i dämparen. Missade detta på första försöket och fick lite missfärgning av kolfibern precis dämpmaterialet var skarvat. Ljudvolymen var inte ett problem med min hojmotor i alla fall och jag hade marginal tillgodo vid mätningarna på Kinnekulle och Falkenberg.
  8. Jag skarvade två kolfibertuber från PJ Engineering. Lite klurigt men det gick att få till det hyggligt till slut.
  9. Det är mycket som sitter i huvudet på kullen... 🙂 I min "motorsvaga" (150 hk när motorn var ny 1999) sjua var det ett jämnt flyt som var nyckeln till bra varvtider. Bara broms på två ställen runt varvet och balansera så att man inte får släpp. Mitt chassi var ju ett helt annat men lite toe-in bak, något toe-ut fram och 2 grader camber bak och 2,7 grader fram. Avon ZZR däck eller Yokohama slicks och bilen vägde ca 450 kg. 57,37 s som personbästa men övre halvan av 56-tider skulle vara möjliga.
  10. Samma här! Tig från Shop River och kylare från Winner. 🙂
  11. Winner Racing http://www.winnerracing.com/
  12. Så är det! Lite matnyttigt i länken nedan. https://www.merlinmotorsport.co.uk/images/brakeclutchpartsl/Merlin Motorsport OBP.pdf
×
×
  • Create New...