Jump to content

Marlboro-mannen

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    40
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About Marlboro-mannen

  • Rank
    Advanced Member

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    K. Jakobsson
  • Ort
    skövde
  • Locost-status
    Har köpt färdig locost

Recent Profile Visitors

1749 profile views
  1. Ok, har en c20xe i bokchassi som har ganska dålig markfrigång, befintliga Alu tråget funkar(choppat) med skyddsbåge svetsar i chassi, men jag skulle "tjäna" ca 3cm markfrigång om tråget lägger sig på unge för samma nivå som svänghjulet. Har läst lite om baffling för att inte gå torrt på olja, dels trap doors samt även viton gummi flaps, någon som har tips på endera av dessa(samt hur detta funkar vid ex bankörning)?, sen behöver väl pickupen modifieras? Nån som gjort detta på c20xe'n? Tips välkommet Mvh K.
  2. Vet inte hur tjockt exact det var med ett lager med rollern(jag hade redan lagt 2 lager med den första färgen jag köpte(=grundfärg)), men den hade en bra "täckning", dvs det lös inte igenom från underliggande lager som iofs var samma kulör, men fick iaf det intrycket, Rollar på det, ser ut som grov apelsinlack just då men den sträcker ut sig(om man får rinningar så låt det vara o slipa/polera när det härdat) , handlaren har allt inkl rollers(bra instruktionsmaterial osså) och de bryter NCS el RAL etc,
  3. ok, har härjat med lack på min egen bil, fick först tag i en 2k polyuretan lack hos lokala handlaren, blev hyggligt bra med den, men inte helt 100, hittade sedan denna svenska återförsäljare: http://www.de-ijssel-coatings.se/ deras färg "sträcker" mycket bättre, har lagt ett lager(har tyvärr ganska dammigt garage så blir en del jobb med slip/polering i efterhand), med den, klart bra resultat för att vara rollad, kolla in nöjda kunder fliken(en del bilar som är rollade men mest båtar)
  4. OK, har tittat djupt ned i kontaktdonet, och där står det ju...klart o tydligt: [ + | V | - ] (tar på mig dumstruten nu...)
  5. Ok, tack, men du ser ut att hänvisa till en Ford manual(?) givaren är VAG med dito oe nummer, har googlat runt en hel del själv men hittar ingen info
  6. Gammal tråd men...någon som vet vilka stift på 191919149D givaren som är 12v/jord/puls??
  7. Ok, behöver hjälp med att lacka plasten, 4 skärmar, noskon & scuttle, har färgen, 2k polyuretan lack, någon som klarar att lägga en hyggligt bra lack(i runt Skaraborg)? Skicka pm Mvh
  8. Fick låta proffs bryta färgen, blir ju helt klart rätt när de gör det, polyuretan 2k, ca dubbla kostnaden jmf med biltema, men enligt säljaren den bästa polyuretan lacken som finns Nu letar jag efter en lackerare, nån som känner till någon i/runt Skaraborg? Mvh
  9. Antar att du har en modernare motor än mig, mätte du insugsluft temp(via obd ?) insug med filter innanför scuttle vs inne i kupen? Hittade ett lämpligt OEM "torrt filter" från Honda S2000 Mvh
  10. Ok, båda funkar nog fint då, att få plats med det blir frågan , Maila till båda för lite mer info Ang dimensioner/ mått Mvh
  11. Ok, någon som använt sig av Burtons mekaniska till elektroniska hastighetsmätare givare för type 9 vxl låda? Funkar bra? Sen så är det ju jla tight med utrymme just där så om någon vet hur långt givare & adapter bygger från "sätet" på lådan, samt diameter på givare? Mvh
  12. ok, ja det får nog bli en ny spak, westfielden verkar OK, kollade in den jag har, verkar som den var av av extra lång shift modell(iaf så verkade det så enl måtten jmf med UK uppgifter) 34mm upp till gummit, samt att det glappa rejält i kulleden,
  13. tackar, har inte bytt sadeln, är väl förmodligen den som orsakar sladdret, mvh k.
  14. Ok, tack, ja jag hade tänkt o göra en luftfilter box med ett "torrt" filter(tror inte på sportfilter egentligen, olja som släpper från filtret in i LMM...) samt även ha nån from av intag men kan inte komma på vart det ska placeras samt utformning på det(kanske uppe på scuttle framför vindruta som ett litet mini "scoop"), men det får bli senare, lite för mycket med allt annat meck just nu, då får den husera vid sittbrunnen, blir ju lite oväsen, men å andra sidan så är det ganska så mycket av det redan, avgas & turbulens mm
  15. ok, så kanske ska försöka göra nåt åt den sladdriga växelspaken samt placeringen av dito, den funkar ju som det är men..., det finns att köpa "extensions" som flyttar bak hela kitet med 90-150mm, det vore ju kalas med bolt-on grejer, men sällan det inträffar numera och går ju inte då bokchassit har en fyrkantprofil precis i vägen för detta, så hur göra för att få mer distinkta lägen(http://www.dvandrews.co.uk/ har lite info om att själv tillverka en quick shift, verkar inte för j-la svårt, men förbättrar det hur exakt växellägena känns, som det är nu känns det lite traktor växellåda)? sen till att få det flyttat lite bakåt, någon som gjort förlängningen uppåt ungefär som i den här tråden: http://www.locostbuilders.co.uk/viewthread.php?tid=160676 ungefär mitt på sidan, en del extensions som köps över disk verkar ha problem med att gå sönder o trilla ned i kardan....så någon som har gjort en extension "uppåt" och har bilder på hur ni gjort, och hur blev resultatet? Mvh k.
×
×
  • Create New...